Германците подобряват финансовия си резултат с почти милиард и половина евро заради повишените продажби на Mercedes.
Германският автомобилен гигант Daimler е подобрил финансовия си резултат за последното тримесечие с почти 1.5 млрд евро, стана ясно от публикувания отчет на компанията за юли-септември. Концернът се връща на печалба благорадение най-вече на рязко нарасналите приходи от луксозната марка Mercedes.
Печалбата на втория най-голям световен производител в луксозния сегмент за цитирания период надхвърля 470 млн. евро преди данъчно облагане. За предишното тримесечие компанията бе отчела 1 млрд. евро загуба.
Оповестяването на резултатите логично тласна нагоре и цените на акциите на Daimler, които за броени часове поскъпнаха със 7 на сто. Положителната промяна потвърждава и прогнозата на главния изпълнителен директор Дитер Цетше отпреди месец: „Очакваме луксозният сегмент на пазара да се възстанови още през следващата година”.
През септември продажбите на Mercedes са спаднали с почти 7 на сто на годишна база, но това всъщност е значително под тенденцията от предишните месеци. Междувременно влезе в сила мащабният план на Цетше за намаляване на разходите, който трябва да спести на компанията близо 4 млрд. евро. Това позволи на Daimler да увеличи финансовите си провизии от 4.6 млрд. евро през второто тримесечие до 6.7 млрд. в края на третото.