Големият всъдеход идва с дълго междуосие преди по-малкия европейски вариант по-късно
Jeep използва елементи от смелия си концепт Grand Wagoneer за производство с новия Grand Cherokee L, който ще пристигне в Европа в по-малкия си стандартен облик по-късно тази година. Първото издание на флагманския SUV на американската марка бе представено в най-голямата си форма и макар този модел да е предназначен само за местния пазар, той служи като предварителна представа за новия Grand Cherokee на европейския пазар, чието настоящо поколение е на повече от 10 години.
Дизайнерските реплики, заимствани от концепта Grand Wagoneer, формират основата за драматична еволюция на стила на Grand Cherokee, която идва заедно с обещания за повишена проходимост, подобрен интериор и още по- усъвършенстван. Президентът на Jeep Кристиан Мьоние заяви, че новият Grand Cherokee L е доработен, за да почете "емблематичното си наследство на Jeep".
По-очевидно дефинираната форма носи прилики с оригиналния модел, лансиран през 1992 г., докато влиянието на Grand Wagoneer се разпростира върху тънките му светлини, изпъкналата предна броня и радиаторна решетката със седем ламели с нова форма. Както при всички предишни итерации на Grand Cherokee, L седи на върха на „unibody“ архитектура, но такава, която е силно модернизирана „за оптимизиране на возията, управлението и тихия звук, като същевременно намалява теглото и подобрява икономията на гориво“.
Всъдеходът може да бъде оборудван с три различни системи за задвижване на четирите колела: Quadra-Trac I, Quadra-Trac II и Quadra-Drive II. Опционалният пакет въздушно окачване Quadra-Lift може да повиши височината на пътуване с до 60 мм за увеличен пътен просвет или да го понижи с 46 мм в режим на паркиране за лесно влизане и излизане.
Междувременно се твърди, че увеличеното използване на алуминий за каросерията и поредица от промени в шасито подобряват поведението на пътя. Например предната ос е закрепена с болтове директно към двигателя, което намалява шума в салона, а новите активни опори на двигателя омекотяват и се втвърдяват в зависимост от оборотите на двигателя за намалени вибрации. Интериорът на Grand Cherokee е описан като „един от най-изящните и технически усъвършенствани“, които са в продажба.
Явно вдъхновен от концепта Grand Wagoneer, той премахва много от физическите превключватели и бутони на своя предшественик в полза на предимно базирана на сензорен екран афера. Таблото е доминирано от 10,1-инчов сензорен екран за инфоразвлечения, който работи с най-новата операционна система Uconnect 5 на Jeep, докато нов 10,25-инчов дигитален клъстер може да бъде конфигуриран да показва „близо две дузини“ различни дисплеи.
Конвенционалният превключвател на стария автомобил е заменен с ротационен бутон (също са оборудвани превключвателите с пера), а има и нови места за съхранение на смартфон и опционално безжично зарядно устройство. L се предлага с шест или седем седящи места.
В САЩ Grand Cherokee L ще се предлага с 3,6-литров бензинов V6 и флагманския 5.7-литров Hemi V8, но стандартният автомобил за европейския пазар вероятно ще се продава с двигателна гама с по-малка мощност, включително 4xe плъгин хибриден вариант, който ще се предлага от самото начало. По-малкият автомобил вероятно ще споделя технология за повишаване на икономиката, включително изключващ се преден мост за намален разход при крейсерски скорости.
Електронните помощни средства за водача вероятно ще се споделят и от двата автомобила, така че следващият Grand Cherokee по желание ще предлага head-up дисплей, камера за нощно виждане, откриване на сънливост, цифрова камера за обратно виждане и разпознаване на пътни знаци.