Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Дебют на новите мотори на Mercedes-Benz в S-класата

08.08.2017 01:25
Дебют на новите мотори на Mercedes-Benz в S-класата

4 милиона – толкова са S-класите, произведени от представянето на W 116 през 1972 г.

Всъщност тези редове са само началото. Кратко резюме на нещо по-голямо, защото срещата ни с конструкторите на S-класата показа, че този автомобил продължава да е един от изразите на това какво може серийното автомобилостроене. Затова ще му отделим повече внимание на анатомията му в следващи статии в раздела ни „Технологии“.

Откъде да започнем… противно на вече общоприетото, това няма да са системи за асистенция и свързаност. Може би е добре да отдадем нужното на добрия стар метал, защото именно той трябва да осигури безопасно място на пътниците. Това означава, че ще трябва да споменем за сложната каросерия, която е висш израз на металургично майсторство със сложния микс от екструдирани и лети, алуминиеви компоненти, както и високоякостни стомани, свързани с най-разнообразни високотехнологични методи. Или за серийното въздушно окачване, което променя характеристиките си в зависимост от условията на движение, както и за опционалното Magic Body Control, при което активни хидравлични елементи променят параметрите на окачването на всяко от колелата в името на възможностите за съчетаване на комфорт и динамика.

Ако пък надникнем под предния капак ще разберем, че тук всичко е ново. За първи път именно в S-класата се въвеждат двигателите, които обстойни ви описахме в поредицата ни „Новите двигатели на Mercedes“ . Като започнем от редовия шестцилиндров дизел в S 350d (286 к.с.) и S 400 d (340 к.с.) с каскадно пълнене, преминем през редовия бензинов агрегат стандартно с 48-волтова хибридна система в S 450 (367 к.с.) и S 500 (435 к.с.) и стигнем до осемцилиндровите мотори M176 и M 177 с работен обем от 4,0 литра за S 560 (469 к.с.) и  S 63 AMG (612 к.с.), преминаващи в режим на работа с четири цилиндъра при частично натоварване и ниски оборотни диапазони. Последният модел разполага и със специфична система за задвижване на четирите колeла 4Matic+, в която междуосевият диференциал е заменен с ламелен съединител в името на динамичното разпределение на въртящия момент. Особено приятно впечатление прави разгъването на мощността на новия редови бензинов мотор M256, който в по-мощната си версия напълно заслужава абревиатурата 500. Запазени за дългите модификации остават двете версии на V12 мотора за S 600 (530 к.с.) и Mercedes-Maybach S 650 (630 к.с.)

Преди всичко тишината

Дори и в по-късите си версии вътрешността на новата S-класа предлага най-доброто от интериорния дизайн в момента с уникалното арматурно табло, придружено с два големи дисплея в обща плоскост. Принос за невероятното усещане в този автомобил има и  новата функция Energizing comfort,  създаваща неповторима атмосфера от съчетание на музика, масаж на седалките и осветление.

Каросерията може и да е последен стожер в случай на инцидент, но S-класата прави всичко възможно да не се стига дотам. Светлините вече са изцяло LED, а гамата от системи за асистенция включва възможност за автономно движение по магистрала и междуградски пътища при която автомобилът може сам да поема завоите като съобразява скоростта с характеристиките им. Той може и сам да намалява и увеличава скоростта на базата на данните от навигацията и пътните знаци и в случая на наличие на хибридна система и ECO режим да спира и ускорява в зависимост от профила на пътя. Тук наистина сте вече в бъдещето…

Текст: Георги Колев

Коментари
comments powered by Disqus