Сезон 2007 определено ще бъде значим период от историята на Citroen в автомобилния спорт. Рали Монте Карло, което започва на 19 януари, ще стане свидетел на завръщането на френската марка в Световния рали шампионат и на дебюта на новия претендент за титлата – C4 WRC.
Новият автомобил винаги представлява предизвикателство. Особено когато влиза в битката директно с едно от най-трудните състезания за годината – Рали Монте Карло. За да се предпази от евентуален неуспех, екипът на Citroen , който наистина вложи сериозни усилия в разработката на новия C4, ще разчита главно на концентрацията и предпазливостта. “Въпреки огромното количество работа, което отделихме по разработката и тестовите програми на С4 и въпреки че автомобилът доказа, че се представя по-добре от предшественика Xsara, ние все още нямаме реални резултати”, коментира босът на Citroen Motorsport Ги Фреклен. Това е причината да заложим на предпазливостта по време на първия старт за сезона. “Проверките минаха отлично, но ние трябва да бъдем изключително внимателни на Монте, тъй като не сме наясно какво е нивото на конкуренцията. Също така нямаме данни за надеждността на автомобила - още една причина да заложим на предпазливостта”, допълва техническият директор Ксавие Местелан Пиньон.
Безспорно най-големият коз на този етап в отбора на Citroen са двамата пилоти. Себастиен Льоб е напълно възстановен от нелепата контузия, която получи четири кръга преди края на шампионата. Французинът навакса изоставането в подготовката си с активни тестове в края на годината, чиято цел бе да се покрие максимално широк периметър от различни атмосферни условия – нещо, което е характерно за Монте Карло. Дани Сордо също се включи изключително активно в програмата, особено след като стана ясно, че той ще бъде вторият пилот на отбора – избор, който определено не е изненадващ след добрите постижения на младия испанец през отминалия сезон.
През 2006 година след изключително оспорвана битката първото място на Рали Монте Карло бе отвоювано от пилота на BP-Ford Маркус Гьонхолм. Себ обаче има значително по-сериозен опит с изкачването на най-високото стъпало на подиума. В периода 2003 – 2005 феноменалният французин бетонира Xsara на върха, което ще бъде допълнителен мотив за триумфално завръщане на Citroen и Льоб в Световния рали шампионат.
“Изправени сме пред множество неизвестни фактори, които се усложняват допълнително поради естеството на Рали Монте Карло”, завършва Фреклен. “Но без да звучи прекалено самонадеяно, аз съм убеден, че ще направим всичко възможно, за да победим!”