Suzuki SX4 WRC ще се появи за втори път на сцената на Световния рали шампионат. Японският производител ще стартира на предстоящото финално състезание за сезона в Уелс този уикенд.
SX4 WRC дебютира през октомври на рали „Корсика“. Отговорен за представянето на новия претендент в клас А8 по асфалтовите отсечки на средиземноморския остров бе Никола Бернарди. Неговата функция по макадамовите пътища в Уелс ще поеме Себастиан Линдхолм.Както и на остров Корсика, основните цели на Suzuki са успешният финиш, максималният пробег на SX4 WRC и осигуряването на достатъчно количество данни за интерпретация преди същинския старт на рали-програмата на отбора през 2008 година.
Линдхолм, който е седемкратен национален шампион на Финландия, признава, че няма да поема излишни рискове. Една от причините за това е, че за последно е карал на рали „Великобритания“ през 1998 година.
„Много съм радостен от факта, че ще бъда първият пилот, който се е състезавал някога с SX4 WRC на макадам. Автомобилът се представи обещаващо на тестовете, но въпреки това ни чака страшно много работа. Именно заради нея сме тук.
Колата ми допада, но мисля, че мога да помогна за оптимизацията й. Ще се опитам да реализирам идеите си по време на предстоящото състезание. Мина доста време от последния ми старт в Уелс, така че цел номер едно за мен ще бъде успешният финиш.“
Линдхолм, който е братовчед на двукратния световен шампион Маркус Грьонхолм, вярва, че може да бъде полезен на своя отбор. „Винаги съм се чувствал страхотно, когато карам на макадам. Сигурен съм, че мода да дам коректна обратна връзка на своя тим. Това ще бъде основната ми задача. Няма да се фокусираме върху крайните резултати.“
Нобухиро Таджима има известни притеснения, тъй като рали „Великобритания“ ще бъде тежко изпитание пред целия екип. Въпреки това босът на Suzuki WRT вярва, че това е единственият начин отборът да прогресира.
„Целта ни във Великобритания ще бъде аналогична на тази, която си поставихме в Корсика – да завършим успешно и да натрупаме достатъчно количество данни, необходими за развитието на SX4 WRC. За нас макадамовите отсечки са по-сериозно предизвикателство спрямо асфалта, тъй като нямаме опит на такъв тип настилка“, коментира Таджима. Рали „Великобритания“ е изключително трудно състезание. Себастиан трябва да внимава и да събере максимално количество информация.“
Базираният в Париж тим ще тества някои нови концепции, на които ще разчита за макадмовите състезания през 2008 година.