С възраждането на версията GSi немската марка се връща към добрите традиции
Opel ще представи Insignia GSi на IAA във Франкфурт, като седан с двулитров турбо бензинов с 260 к.с. и задвижване на четирите колела, докато спортната версия ще стъпи и като комби.
С възраждането на версията GSi Opel се връща към традиция. Новият Opel Insignia вече беше представен официално във вариант седан в спортна GSi одежда, който се позиционира някъде между серийните модели и един бъдещ OPC вариант.
Бензинов или дизелов в спортното комби
Очевидно характеристиките GSi в бъдеще ще ги има и в Insignia Kombi Sports Tourer. Задвижването на версиите комби и седан е еднакво. И при едните и при другите задвижването се осъществява от двулитров четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор. Той генерира максимална мощност от 260 к.с. и осигурява въртящ момент до 400 Нм. Бензиновият двигател вдига 100 км/ч само за 7,5 секунди и развива максимум 245 км/ч. Opel дава стандартен разход от 8,7 литра Super/100 км (199 г CO2/км). Като алтернатива Opel предлага мощния 210 к.с. дизелов битурбо, който изпраща 480 Нм към четирите колела. Дизеловият GSi ускорява от нула до 100 км/ч за 7,9 секунди и вдига максимум 231 км/ч. По документи разходът е 7,3 литра (192 г CO2 / км).
Задвижване на всички колела с Torque Vectoring
Задвижването на четирите колела е стандарт при GSi. Вместо диференциал, два ламелни съединителя разпределят мощността между задните колела; с това Torque Vectoring е активен, което прави шофирането по-стабилно и гъвкаво.
GSi-Standard е също едно спортно електромеханично шаси FlexRide, което може да регулира амортисьорите според пътя и стила на шофиране. Освен това и воланът има нова настройка. Автоматиката може да се превключва и чрез лостове. Освен режимите Tour и Sport за шасито и кормилното управление шофьорът на GSi разполага с режим Competition, който изключва тракшък контрола и позволява ESP да реагира по-толерантно. Четирибуталните спирачки зад 20-цоловите джанти са на Brembo.
Спортни седалки и 1665 литра обем на багажника
Opel Insignia GSi като комби и седан е обновен с нови престилки отпред и отзад. Предните въздушни отвори имат хромирани рамки. Визуално, задната престилка подчертава дифузер и от нея надничат два накрайника на изпускателните тръби. Показаните въздушни отвори на двете страни са оборудвани с рефлектори. Над задното стъкло се простира голям спойлер разположен на ръба на покрива. Багажникът предлага обем от 560 до 1665 литра.
Интериорът грабва с черен покрив, спортни седалки с вградени подглавници, спортен волан, както и алуминиеви педали. Марката GSi има дълга спортна традиция при Opel, която започва през 1984 с Manta B, а през 2012 с Corsa GSi направи пет годишна почивка. Най-известният GSi трябва да е E-Kadett 2.0 16V, чийто двулитров с по четири клапана на цилиндър генерира 150 к.с.