Компанията ще трябва да изтегли милиони автомобили от пазара, акциите й падат с 16%. Конгресът на САЩ започва разследване.
Комисията по енергетиката и търговията към американския Конгрес ще започне разследване срещу Toyota Motor заради незапомнено масовото оттегляне на автомобили на японската компания от пазара. Toyota вече бе принудена да изтегли стотици хиляди бройки от общо осем модела, включително и най-продаваните Camry и Corolla, заради дефект в педала на газта. Компанията временно ограничи и продажбите на тези модели. Според някои изчисления по американските пътища може да има до 2.3 млн. автомобила с дефектния елемент.
Проблемът бе проследен до канадския завод на поддоставчика CTS. Оказа се, че заради кондензация педалите понякога залепвали за пода. CTS обяви, че вече доставя на японците нов педал с променен дизайн.
Според комисията към Конгреса е възможно този дефект да е отговорен за някои фатални катастрофи по американските пътища. Според статистиката в последните години 19 души са загинали при случаи на внезапно ускоряване на автомобили Toyota. Не е ясно в колко от тези случаи вината е на дефектния педал.
"Подобно на много други потребители и аз съм притеснен от сериозността и мащаба на това обратно изтегляне на автомобили", коментира председателят на комисията Хенри Уоксман. Според него разследването трябва да установи колко бързо и ефикасно Toyota е реагирала на оплакванията на клиентите. Изслушването на замесените страни започва на 25 февруари.
Конкурентите на японския гигант ще направят всичко възможно да се възползват от сегашните му затруднения. Американските дилъри на GM, Ford и Hyundai вече обявиха отстъпка от 1000 долара за всеки купувач, който иска да замени старата си Toyota. Акциите на най-големия световен производител на автомобили се сринаха с 16 процента от 21 януари насам.
Проблемните модели на Toyota
- 2009-2010 RAV4
- 2009-2010 Corolla
- 2009-2010 Matrix
- 2005-2010 Avalon
- 2007-2010 Camry (някои от модификациите)
- 2010 Highlander
- 2007-2010 Tundra
- 2008-2010 Sequoia
Фон Клинкерхофен
Тиражите, тиражитееее... :) Стремежът към увеличаване на обемите и съпътстващото го съкращаване на развойните цикли е хлъзгав и наклонен терен, който може да изиграе лоша шега и на най-съвестния производител
Япончик
Определено при Тойота има отстъпление от качеството и надеждността през последните няколко години. Явно е трудно да задържат доброто ниво при засилената конкуренция от другите производители и стремежа към намаляване на разходите заради кризата.....
Фон Клинкерхофен
Дааа... Явно и в Япония педалите вече не са това, което бяха :)
Хер Флик
VW is #1!
vasko
i kolite nesa tova koeto biaha ne samo toyota a vsi4ki novi koli,dori i golemite klasove sa palen kaput
4r4
Докато се стремяха къв върха, бяха образец за високо качество и новаторски идеи. Откакто стъпиха на него, разчитат само на стара слава и на агресивна реклама. И сега ще изтърпят последствията.