За пореден път Жан-Луи Шлесер доказа, че Рали Дакар е неговата стихия. Неостаряващият французин премина за 3:59:54 часа 405-километровия специален участък между Ер Рашидия и Уарзазате и изпревари с близо осем минути лидера във временно класиране Карлос Сайнц с Volkswagen Race Touareg 2. При мотоциклетистите Марк Кома направи огромна крачка към втора поредна титла, след като финишира с преднина от 12:16 минути спрямо досегашния лидер Исидре Естеве Пуйол.
Четвъртият ден на Рали Дакар бе значително по-динамичен от вчерашния. Основната заслуга за това има Жан-Луи Шлесер, който доказа, че и без участието на сериозни спонсори и с помощта на един единствен автомобил може да фиксира името си в челото на класирането. Победителят от 1999 и 2000 години стартира от удобната дванадесета позиция, изпревари осем автомобила и логично даде най-добро време за деня. Така хегемонията на Volkswagen бе нарушена, а Шлесер се изкачи до седмо място във временното класиране.
По време на днешния скоростен етап Карлос Сайнц отново доказа, че е постигнал сериозен напредък в крос-кънтри надпреварата. Световният рали шампион финишира трети, запазвайки лидерската позиция в генералното класиране. Преднината на испанецът обаче е твърде крехка. Сайнц има аванс от 1:55 секунди спрямо своя съотборник Жиниел Дю Вилиер, който приключи днешния етап с пето време.
След Юта Клайншмит и Ари Ватанен още един от фаворитите за титлата допусна сериозна грешка и се отдалечи от групата на водачите. Стефан Петерхансел, който преследваше лидера на втората часова контрола, запали своя съединител и изостана на близо 26 минути от водача Шлесер на финала на скоростния етап.
При мотоциклетистите борбата за първото място започна да губи блясъка си. Въпреки че стартира от трудна позиция, Марк Кома натрупа аванс от 5 минути още след първите 100 километра. На финала той имаше аванс от 12:16 минути спрямо втория Исидре Естеве Пуйол и логично оглави временното класиране. За разлика от миналогодишния победител Сирил Деспре отново не се представи на ниво. Французинът имаше предимство да стартира от 22 позиция, но още в самото начало на скоростния етап изпусна правилния път и изостана на близо 20 минути от основния си съперник Марк Кома. Въпреки че Деспре се изявява далеч под очакванията, KTM и Team Gauloise дават сериозна заявка за челните места в генералното класиране. Исидре Естеве Пуйол е втори, Давид Касто – трети, Деспре – шести, а Франс Верховен – седми.
По миналогодишните стъпки в Рали Дакар 2007 е поел и пилотът на КАМАЗ Владимир Чагин. Лидерът при камионите отново е на върха и трудно може да бъде изместен оттам. Руснакът финишира първи с време 9:59:12 и изпревари с близо 13 минути един от претендентите за титлата Ханс Сейси с MAN. Ян де Рой завърши четвърти, а неговият син Жерард – шести, постижения, които едва ли ще бъдат достатъчни за нещо повече от почетно представяне.
Общата дължина на предстоящия пети етап между Уарзазате и Тан Тан е 768 километра, от които 325 километра състезателен участък.
Класиране след четвъртия етап при мотоциклетистите:
1 | Марк Кома | Испания | КТМ | 10:10:32 |
2 | Исидре Естеве Пуйол | Испания | КТМ | 10:22:22 |
3 | Давид Касто | Испания | КТМ | 10:34:52 |
4 | Крис Блейз | САЩ | КТМ | 10:45:36 |
5 | Пал Андерс Улевалсетер | Норвегия | КТМ | 10:54:19 |
6 | Сирил Деспре | Франция | КТМ | 10:54:57 |
Класиране след четвъртия етап при автомобилистите:
1 | Карлос Сайнц | Испания | Volkswagen | 09:17:11 |
2 | Дю Вилиер | ЮАР | Volkswagen | 09:19:06 |
3 | Карлос Соуса | Португалия | Volkswagen | 09:21:31 |
4 | Нани Рома | Испания | Mitsubishi | 09:28:55 |
5 | Хироши Масуока | Япония | Mitsubishi | 10:54:19 |
6 | Люк Алфан | Франция | Mitsubishi | 10:54:57 |
Класиране след четвъртия етап при камионите:
1 | Владимир Чагин | Русия | КАМАЗ | 09:59:12 |
2 | Ханс Стейси | Холандия | MAN | 10:23:16 |
3 | Жерард де Рой | Холандия | GINAF | 10:54:00 |
4 | Сергей Решетников | Русия | КАМАЗ | 11:36:49 |
5 | Илгизар Мардеев | Русия | КАМАЗ | 11:41:57 |
6 | Андре де Азаведо | Бразилия | TATRA | 11:50:18 |