Седмият ден на Рали Дакар отново бе пълен с изненади. Първата от тях - невероятната пясъчна буря, стана причина за корекции в дължината на скоростния етап между Зуерат и Арат. След като вертолетът, който се грижи за безопасността на състезателите, нямаше как да продължи да изпълнява своята задача поради лошите атмосферни условия, организаторите решиха да фиксират финалната линия на километър 407.6. Така вторият специален участък сред пясъците на Мавритания бе редуциран с близо една трета. Но това съвсем не означаваше, че интересните събития ще са по-малко.
Първата изненада донесе Сирил Деспре, който спечели днешния етап. Изненада, защото французинът имаше сериозни проблеми още на старта и сякаш в желанието си да навакса изоставането “задълбаваше” все по-надълбоко в пясъците на Черния континент. Все пак победителят от 2005 година се възползва по най-добрия начин от 12-ата позиция на старта, както и от неблагоприятните атмосферни условия, не рискува с дирене на алтернативни маршрути и логично завърши с най-добро време. Вероятно победата на Деспре ще му вдъхне сигурност и смелост, които определено са нужни при положение, че желае да измести от лидерската позиция Марк Кома. И все пак, първата крачка е направена: 12 минути по-добро време спрямо основния конкурент от KTM – Repsol. Испанецът обаче съвсем не изглежда притеснен. Въпреки че видимостта клонеше към нула, Кома не изневери на стила си и уверено достигна финала на скоростния етап за 04:43:04 часа.
През първата половина на Рали Дакар единственият, който не позволяваше на миналогодишния шампион да се откъсне на върха, бе Исидре Естеве Пуйол. Най-добре представящият се до този момент състезател на Team Gauloise и този път не изневери на себе си и успя да намали макар и с малко преднината на Кома, която след седмия етап е 10:47 минути. За разлика от Исидре Естеве, който продължи стабилния си ход към Розовото езеро, неговият съотборник Хорди Вилядомс бе принуден да се прости с надеждите за успешен финал. Само ден, след като постигна първа етапна победа в кариерата, каталунецът падна от своя мотоциклет и си счупи ръката. За щастие 27-годишният инженер се отърва без по-сериозни контузии, но отново не можа да финишира най-екстремното рали състезание.
Надпреварата при автомобилите също бе изключително интересна и пълна с изненади. Всички предвиждания прогнозираха, че машините на Mitsubishi ще бъдат непоклатими по пясъците в Мавритания. Оказа се обаче, че Volkswagen пак е номер 1. Жиниел дю Вилиер финишира за 04:00:46 часа и изпревари един от фаворитите за титлата Стефан Петерхансел с близо 3 минути. Победата на южноафриканеца го изстреля на върха и в генералното класиране, след като Карлос Сайнц завърши трети.
След множеството препятствия, които отдалечиха Юта Клайншмит от титлата и вчерашната груба грешка на Герлен Шишери, BMW X-Raid може да поеме глътка въздух. Ал Атиах завърши пети с време 04:12:30 часа и се изкачи на седмо място в генералното класиране.
Истинската драма обаче се разигра в екипа на Карлос Соуса и Андреас Шулц. Победителят от първия етап в Рали Дакар попадна в клопката на пясъците и вбесен изостави своя навигатор насред пустинята. Все пак португалецът коригира налудничавата си постъпка и “прибра” 51-годишният австриец.
Настроението в екипа Ари Ватанен – Фабриция Понс съвсем не бе по-добро. Автомобилът на четирикратния победител в най-екстремното рали се запали на километър 344, което се оказа и първия сериозен удар за фирмения отбор на Volkswagen. За щастие обаче “смесената двойка” се размина без контузии.
Надпреварата при камионите също бе белязана от неприятно събитие. Само ден, след като де Рой баща напусна Рали Дакар, и неговият син бе принуден да се откаже от финала на Розовото езеро. Жерард де Рой дори не стартира тази сутрин заради проблем в единия от цилиндрите на неговия GINAF. Провал за Team de Rooy и картбланш за Ханс Стейси. След отпадането на Чагин и де Рой холандецът реално няма конкуренция за първото място и логично спечели седмия етап. Но по всичко личи, че през тази година съдбата не е благосклонна към фаворитите – реплика, която пилотът на MAN трябва да си повтаря непрекъснато, при положение, че наистина желае титлата.
Утрешният ден е почивен за състезателите в Рали Дакар. Осмият етап, който стартира на 14 януари, е дълъг 626 километра. Състезателната отсечка между Атар и Тишит ще предостави на пилотите 589 километра от “най-добрите” пясъци на Мавритания.
Класиране след седмия етап при мотоциклетистите:
1 | Марк Кома | Испания | КТМ | 22:38:34 |
2 | Исидре Естеве Пуйол | Испания | КТМ | 22:49:21 |
3 | Давид Касто | Испания | КТМ | 23:15:27 |
4 | Сирил Деспре | Франция | КТМ | 23:23:30 |
5 | Крис Блейз | САЩ | КТМ | 23:44:45 |
6 | Джовани Сала | Италия | КТМ | 24:08:02 |
Класиране след седмия етап при автомобилистите:
1 | Дю Вилиер | ЮАР | Volkswagen | 20:04:01 |
2 | Карлос Сайнц | Испания | Volkswagen | 20:05:40 |
3 | Петерхансел | Франция | Mitsubishi | 20:28:39 |
4 | Люк Алфан | Франция | Mitsubishi | 20:37:54 |
5 | Хироши Масуока | Япония | Mitsubishi | 21:15:31 |
6 | Жан-Луи Шлесер | Франция | Schles-Ford | 21:16:10 |
Класиране след седмия етап при камионите:
1 | Ханс Стейси | Холандия | MAN | 22:36:57 |
2 | Илгизар Мардеев | Русия | КАМАЗ | 24:53:25 |
3 | Ван Гинкел | Холандия | GINAF | 25:50:11 |
4 | Андре де Азаведо | Бразилия | TATRA | 25:51:58 |
5 | Алес Лопрайс | Чехия | TATRA | 26:36:45 |
6 | Филип Жакуо | Франция | MAN | 26:51:24 |