Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Дейвидсън слага точка на професионалната си кариера

01.11.2021 09:50
Дейвидсън слага точка на професионалната си кариера

42-годишният британец ще участва в последното си състезание този уикенд

Антъни Дейвидсън ще прекрати професионалната си кариера след края на „8-те часа на Бахрейн“ този уикенд. Пилотът на Jota, който е част от коментаторския екип на Sky Sports, обяви решението си в Twitter, след като се качи на подиума в петия кръг от WEC.

“Трета позиция вчера в „6-те часа на Бахрейн“ със съотборниците ми Роберто Гонзалес и Антонио Феликс да Коща. Остава само едно... И реших това да бъде финалното ми състезание като професионален пилот. Това беше невероятно и незабравимо приключение и искам да благодаря на всички, които бяха част от него“, пише Дейвидсън в профила си.

Британецът попадна в центъра на обективите по време на Гран при на Унгария през 2002 г., когато замени Алекс Йонг в екипа на Minardi като действащ шампион в европейската Формула 3. Едва през 2007 г. обаче Дейвидсън направи пълен сезон във Формула 1 с екипа на Super Aguri, без да спечели точка, но завършвайки три пъти на единайсета позиция.

За съжаление още в началото на 2008 г. Super Aguri прекрати съществуването си и Дейвидсън се насочи към състезанията по издръжливост, където бе заводски пилот на Peugeot и Toyota. Най-големият му успех в WEC е титлата със Себастиан Буеми и Toyota през 2014 г., а най-голямото разочарование – „24-те часа на Льо Ман“ през 2016 г., когато заедно с Буеми и Казуки Накаджима отпаднаха в последната обиколка, като преди това водеха убедително надпреварата.

През 2017 г. Антъни Дейвидсън подписа нов тригодишен договор с Toyota, но след първия сезон той бе заменен от Фернандо Алонсо. Още тогава британецът обмисляше да сложи точка на кариерата си, но продължи да се състезава в LMP2 първо с Dragonspeed, а впоследствие – с настоящия си екип Jota.

След подиума в „6-те часа на Бахрейн“ миналия уикенд Дейвидсън, Гонзалес и да Коща са трети в LMP2 с изоставане от 17 точки спрямо лидерите от WRT. Тази събота е финалният кръг от Световния шампионат по издръжливост, като Бахрейн отново е домакин, но този път на осемчасова надпревара, която осигурява 38 точки на победителя.

Коментари
comments powered by Disqus