Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Дисквалифицираха Renault от Япония заради измама

24.10.2019 09:48
Дисквалифицираха Renault от Япония заради измама

Французите са използвали система за автоматичен контрол на спирачките

Даниел Рикардо и Нико Хюлкенберг бяха извадени от крайното класиране в Гран при на Япония, след като ФИА уважи протеста на Racing Point и наказа Renault заради нарушение на правилника. 

Според отбора от Силвърстоун Renault използва интелигентна система, при която се задава дължината на обиколката, както и зоните, в които се налага корекция в баланса на спирачната система. Това противоречи на член 27.1 от спортния правилник на Формула 1, който изисква пилотът да управлява своя автомобил сам и без допълнителни помощници. 

Същевременно е в разрез и с членове 11.1.3, 11.1.4 и 8.6.3 от техническия правилник, които забраняват използване на автоматични механизми, които променят баланса на спирачките, както и всякакви системи, които не са контролирани от пилота.

Защитата на Renault твърди, че системата за корекция на баланса на спирачките не използва предварително зададена дължина на обиколката, както и че покрива напълно техническите изисквания. ФИА е получила цялата документация, но тъй като става въпрос за конфиденциална информация, тя не присъства в официалния доклад на Федерацията.

Решението на стюардите е, че Даниел Рикардо и Нико Хюлкенберг ще бъдат извадени от крайното класиране в Гран при на Япония, където двамата завършиха съответно на шеста и десета позиция. Причината за това не е нарушаване на техническия правилник, тъй като системата на Renault отговаря на изискванията на ФИА, а конфликтът със спортния правилник, който забранява използването на допълнителни помощници.

От документите на ФИА става ясно, че бивш служител на Renault е направил предположенията за подобно нарушение на правилника. Протестът на Racing Point бе направен веднага след финала на Гран при на Япония, което и провокира ФИА да изземе стандартните блокове за управление и воланите на двамата състезатели за допълнителна инспекция.

След корекцията в резултатите Renault запазва петата си позиция в шампионата на конструкторите, но има само шест точки аванс спрямо шестия Toro Rosso и десет спрямо Racing Point.

Коментари
comments powered by Disqus