В крайна сметка немците решиха да отзоват повече от 5 млн. дизелови автомобила
В Германия мерките за провеждане на масирана сервизна кампания за дизеловите автомобили, които не отговарят на екологичните норми или са прекалено стари се множат. През последните няколко дни стана ясно, че немските производители в крайна сметка решиха да отзоват повече от 5 млн. автомобила, за да бъдат приведени в съответствие със стандартите за сертифициране.
За BMW, Daimler, Opel и Volkswagen това означава да бъде предотвратена забраната за движение на дизеловите автомобили в центровете на големите градове, защото в противен случай това би означавало намаляване на пазарния им дял до почти нищо. А какво да кажат големите концерни, които са инвестирали милиарди евро, за да разработят и да внедрят в производството двигатели, които трябва да отговарят на настоящите и бъдещите стандарти. С тази гигантска сервизна акция немските власти се надяват да намалят вредните емисиите с 25%. Много сериозна крачка напред.
Някои производители твърдят обаче, че най-ефективният начин за постигане на това е да бъдат спрени от движение най-старите дизелови автомобили. Ford, по-специално, не крие скептицизма си относно успеха на самото отзоваване. Немското подразделение на американския гигант обяви бонус при закупуване на нов модел срещу бракуване на стар дизелов автомобил, отговарящ на стандартите Евро 1, Евро 2 и Евро 3. Засега този "подарък", който варира между 2000 и 8000 евро, е достъпен само за германските потребители.
Volkswagen обяви също подобен бонус. Целта е нещата да бъдат нормализирани, но само в Германия. Ако общата сума все още не е известна, вече се знае , че тя ще се прилага за масовите марки на концерна включително Porsche и Volkswagen Лекотоварни автомобили.
Успоредно с това BMW Group обяви своята премия, която е валидна при покупката на автомобил BMW или Mini , чиито емисии на СО2 са максимум 130 г/км, с изключение на i8. Бонус от 2000 евро е за покупка на ново BMW и 1000 евро за Mini, стига клиентът в замяна да предостави автомобил, отговарящ на Евро 4 или по-ниските стандарти, независимо от марката, без значение дали е бензинов или дизелов.
Независимо от всичко твърде вероятно е броят на купувачите, които ще се възползват от тази финансова помощ, да остане скромен, но експертите приветстват тези инициативи. Във Франция, където компанията Renault бе заподозряна в несъответствие с изискванията за стандартите на вредните емисии при Captur, а в Италия, където властите отдавна се съмняват в сертифицирането на модели на Fiat Group, за момента там не се говори по този въпрос, а камо ли за предприемане на някакви ефективни мерки.
Естребовски
Защо не произвеждат автомобили на LPG или метан?