Разходът на гориво в смесен цикъл е 9,4 л / 100 км, а на магистралата стига до 7,8 л
Родословното дърво на пикапа Ford F-150 води началото си от 1948 г. насам. И в продължение на 70 години моделът винаги е бил оборудван с само бензинови двигатели - атмосферни, турбо, с четири, шест или осем цилиндъра. Дизеловите двигатели се монтират само на пикапа клас heavy-duty. Например, сега пикапът Ford серия Super Duty (F250, F350 и F450) е оборудван не само с бензинов V8 6,2 Boss (390 к.с. и 583 Нм, но и с турбодизелов V8 6,7 (456 сили и 1268 Нм). И така американците записаха нова страница в историята на Ford. През май 2018 г. дилърите ще започнат да приемат поръчки за първия дизелов F-150.
Товароносимостта на дизеловия Ford F-150 варира от 880 до 916 кг, в зависимост от версията. А автомобилът с 258 конски сили може да тегли ремарке с тегло 5171 кг.
Двигателят с чугунен блок и алуминиева глава е снабден с акумулаторна инжекция от последно поколение с пиезо инжектори и турбокомпресор с променлива геометрия. Разходът на гориво в града с този двигател е 10,7 л/100 км.
Създателите определят дизеловия F-150 като най-икономичния пикап в класа си. Разходът на гориво в смесен цикъл е 9,4 л / 100 км, а на магистралата тази стойност пада до 7,8 л. Но всъщност специалистите от Ford хитруват: те сравняват трилитровия F-150 с актуалните бензинови аналози на Chevrolet Silverado и Ram 1500. Последните два модела ще получат в гамата си турбодизелови агрегати по-късно и за момента няма техническа информация за тези мотори. Известно е само, че това ще бъдат трилитрови шестцилиндрови двигатели.
Освен Ford F-150 дизелов двигател през 2018 г. ще получи и юбилейното издание Mustang Cobra Jet 50th anniversary. Той ще бъде оборудван с компресорен мотор V8 5,2 Coyote, който може да ускори за четвърт миля за 8,5 секунди да развия максимална скорост 240 км/ч. Лимитираната серия ще бъде произведена от само 68 екземпляра.
Ford има и трилитров турбодизелов двигател с шест цилиндъра (с V-образна схема), а мощността и въртящият момент достигат 258 к.с. при 3250 об/ мин и 597 Нм при 1750 об/мин. Толкова голяма тяга не може да предложи дори модификацията с петлитров V8, която осигурява 540 Нм. Турбодизелът работи в тандем с десетстепенна автоматична трансмисия. Клиентите ще имат на разположение два варианта на кабината и два вида задвижване (задно или двойно. Цените все още не са посочени, но най-вероятно за дизеловия F-150 ще поискат не повече от 30 хил. долара. За сравнение версията с мотора V6 2,7 EcoBoost се оценява на 27 000 долара.