Министерството на екологията публикува резултати от тестовете на вредните емисии
Министерството на екологията на Франция публикува резултатите от тестовете на вредните емисии в реални условия, предизвикани след дизеловия скандал на Volkswagen. 15 производители на автомобили и 52 модела са взели участие в нарочното проучване, пише autonews.fr.
През септември 2015 г. скандалът Volkswagen породи сериозни съмнения относно действителните емисии на автомобилната индустрия по отношение на обявените стойности. В отговор на това Сеголен Роаял, министър на екологията, няколко седмици по-късно възложи на специализираната организация UTAC да проведе специални тестове, за да се изясни ситуацията. След няколко тревожни резултата, появили се през последния месец, предизвикали включително и миниаферата „Renault”, бяха публикувани от правителството в четвъртък окончателните констатации.
В панела попадат 15 производители (представени пропорционално според пазарния им дял във Франция) и 52 произволно избрани модела, произведени между 2010 и 2015 г., отговарящи на стандартите Евро 5 или Евро 6 и с пробег между 3000 и 68 000 км. Протоколът включва три тестови фази на азотни окиси (NOx) и въглероден диоксид (CO2): две от тях в близост до цикъла на хомологацията, но достатъчно различни, за да бъдат открити потенциални измамни устройства, каквито има във Volkswagen, след което последва изпитателна сесия за установяване на действителните данни при реални условия.
Комисията приветства производителите, че не са били намерени никакви устройства за измама в тестваните модели, но за сметка на това действителните показатели в много модели се разминават с официално обявените данни (междувременно Европейската комисия промени праговете на вредните след случая Volkswagen, като производителите получиха значителен толеранс до 2023). Въпреки това, според тестовете на UTAC, някои модели на различни марки надвишават стандартите в особено голям мащаб и / или систематично, като например Renault и Opel.
Макар да предизвика скандала, моделите на концерна Volkswagen парадоксално се представиха по-добре от средното за страната. Резултатите на PSA, както и Renault, показаха високи нива на вредни емисии в моделите 5008 и C4 Picasso, но при други резултатите са сред най-добрите. Като цяло, комисията подчертава, че сред 23 тествани модела с Eвро 6 13 от тях са показали емисии на NOx повече от пет пъти над законовата граница в реални условия, включително 6 автомобила на Renault с Eвро 6 и 3 модела на Opel, придружени от Citroën C4 Picasso, Peugeot 5008, Nissan Qashqai и Ford S-Max. Сред автомобилите един Captur и две Zafira дори са показали емисии с10 пъти над нормата.
Според министерството, след като предизвика аналогични тестове във Великобритания и Германия, заподозрените производители сега ще трябва да направят необходими промени в своите автомобили, които вече са на пазара или са в процес на разработване. Renault например вече обнови моделите си Captur и Espace.