Нещо повече, именно Caravan през 1983 г. показа на света какво представлява миниван
За това вече писахме, че е семейството на дивите котки Dodge се обогати миналата седмица - сега американците могат да бъдат впечатлени от мощния турбо рев на Durango с три реда седалки . В допълнение към новата модификация, моделът е актуализиран на гражданско ниво, насочен към спорта като цяло. Въпреки това, в името на подходящо изображение, производителят е готов не само да добави модели, но и да се сбогува с тях. Тази съдба ще сполети миниванът Dodge Journey, който дебютира през 2007 г. и упорито се поддържа в гамата почти в състояние на кома. Той ще направи компания на модела Grand Caravan, чието производство беше спряно през май.
За 2019 г. Dodge продаде 422 886 автомобила в САЩ. От тях 74 686 (17,7%) се падат на на Dodge Journey - 16-о място в класа, където са представени 44 модела. В допълнение, той също е с 21% по-малко, отколкото година по-рано.
Преди няколко години се заговори, че второто поколение на Journey ще стане свързан с модела Alfa Romeo Stelvio, а продукцията ще се премести в Италия, но така и не се стигна до това. Сега той се предлага в САЩ в четири версии на цена от 23 245 долара.
По едно време Journey имаше големи надежди - с помощта на Dodge искаше да отиде в Европа. Непроменен е от 2010 г., миниванът вече няма да се произвежда от завода в Тексас до края на тази година. В същото време, кога компанията ще спре да продава, е трудно да се каже - до май около 45,8% от автомобилите за миналата година все още бяха в автосалоните в САЩ. Обърнете внимание, че псевдо кросоувърът е последният носител на марката Dodge.
Миналата година Dodge Grand Caravan в своя клас традиционно е най-добрият - 122 648 (29% от общите продажби на марката), и това въпреки рекордния спад в продажбите. Най-близкият преследвач е Honda Odyssey с резултат от 99 131 автомобила.
Загубата на Caravan е много по-голямо събитие. Моделът на актуалното поколение е представен година по-късно от Journey, но води историята си преди близо четири десетилетия. Нещо повече, именно Caravan през 1983 г. показа на света какво представлява миниван. Компанията не оставя преки наследници - Chrysler Voyager ще продължи семейния бизнес, който дебютира през 2019 г. като основна Pacifica. Dodge ще продължи своя път като производител на автомобили със спортни пристрастия. Също така в гамата остават Challenger и Charger. Най-младият в семейството е седан. През есента той ще навърши десет години.