Тим-шефът на Ferrari Стефано Доменикали обяснява, че спорът за двойните дифузори, който бе решен в полза на Brawn GP, Toyota и Williams в началото на сезона, се е оказал определящ за слабото представяне на неговия тим през тази година.
Ferrari прекрати развитието на F60 още в средата на сезона и се фокусира върху неговия наследник, тъй като изначалната концепция на автомобила не е била съобразена с двойния дифузор. В резултат Скудерията остана на четвърта позиция при конструкторите, само на точка зад третия McLaren. Стефано Доменикали обаче е категоричен, че догодина отборът отново ще бъде в челото.
„Увереността ми идва от това, че не виждам вратички в правилника, които да бъдат използвани и после легализирани. Сега всичко е уточнено. Няма спорове и просто гледаме напред. Решихме да направим това, което Рос Браун направи с Honda преди две години – да концентрираме всичките си усилия върху новия проект. Причината да изберем посока за развитие, различна от тази в McLaren, е, че нашият автомобил беше конструиран с идеята да нямаме двоен дифузор."
„Блокирахме развитието. Знаехме, че няма какво да правим в тази посока, защото догодина трябваше да следваме друг път. Като гледам резултатите от аеродинамичния тунел сега, мога да кажа, че съм оптимистично настроен. Не искам да се изхвърлям, но определено нагласата ми е позитивна.“
Ferrari изгуби битката с вечния враг McLaren, но Доменикали е доволен от работата на своя екип.
„Духът беше налице. Свикнали сме да излизаме на пистата с мисълта за Ferrari, за духа на отбора, за ресурсите му. Това е ползата от тазгодишната кампания“, коментира тим-шефът на Скудерията. „Сезнът беше труден, разбира се, но вижте в каква ситуация се намирахме и какво се случи. Що се касае до техническата страна на нещата, мисля, че двойният дифузор реши шампионата още в началото на сезона.“
„Ние трябваше да работим без този елемент, което направи развитието на автомобила много по-трудно. Знаехме, че ще е така. Поради тази причина, след като видяхме какви са резултатите от първите промени в тази посока, в средата на юли решихме да поемем по друг път. Казахме си: „Хайде да спрем развитието по този автомобил и да се захващаме със следващия!“
„Решението беше трудно и ни коства много емоции, защото бяхме наясно, че ще трябва да понесем негативните последици. Тази година си платихме, но дано това ни бъде от полза през следващата. В крайна сметка сме четвърти, на една точка зад McLaren, които от своя страна решиха да развиват своя автомобил до последно. След инцидента с Маса имахме само един пилот, който да печели точки. В този смисъл чашата е наполовина пълна, а не наполовина празна. Трябва да се научим да гледаме на нещата и от този ъгъл, но да си вземем съответните поуки от грешките през този сезон.“
BAT_J
Догодина силните отбори от този сезон ще си останат силни, понеже промените по аеродинамиката са замразени а и моторите са без развитие. Очаквам единствено Ферари да върнат силните си позиции, защото най-накрая ще има кой да им развива и настрои колата и това е именно Алонсо. Може и някой от новите отбори да поднесе изненда но надали ще е по-голяма от това което постигна Форс Индия този сезон.
Кирил
BAT_J, Red Bull използваха двоен дифузор след Монако. Но е факт, че при тях задачата не беше лесна с това окачване. Да видим догодина какви ще ги вършат Алонсо и Маса.
BAT_J
А какво ще каже Доменикали за Ред Бул, които не използваха двоен дифузор, а до последно се бориха за титлата при пилотите и постигнаха толкова победи- и на тях ли и помогна дифузора???!!!!