Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Downsizing: Малолитражките настъпват

20.07.2007 14:07

Downsizing е многообещаващото начало за ново поколение двигатели с вътрешно горене, които претендират за по-добри показатели във всички области в сравнение с класическите си предшественици.

В наши дни инженерите, конструиращи двигатели с вътрешно горене, са подложени на огромен натиск заради все по-строгите екологични норми от една страна и изискванията на вечно жадните за повече мощност клиенти от друга. Най-удачното решение на този конфликт за момента се оказва технологията, обозначавана най-общо с понятието downsizing: намаляване на работния обем и компенсиране на загубите с помощта на принудително пълнене. При този метод в цилиндъра попада повече килсород, което поощрява ефективността на мотора (чрез турбо-, механичен компресор или комбинация от двете).

Показателите се подобряват още повече, ако агрегатът работи със система за директно впръскване на горивото: постигайки същия въртящ момент, новата технология прави двигателите по-компактни и по-леки заради ограничения работен обем и брой на цилиндрите. В следствие на това се редуцира загубата на енергия поради триене и автомобилите стават по-неутрални спрямо околната среда и по-икономични. Благодарение на принудителното пълнене се повишаване коефициента на полезно действие на мотора, тъй като системата целенасочено се регулира да работи в оптимален за пълноценното изгаряне на гориво диапазон на обороти.

Производителите проявяват интерес към downsizing, тъй като разработването на цяла гама двигатели с различен обем става почти излишно. Влиятелните автомобилни концерни като Fiat и VW опитват да предадат въодушевлението си на своите клиенти, като обещават пестеливи и чисти дизелови или бензинови автомобили, които доставят повече удоволствие от шофирането. В полза на потребителите е също по-ниската данъчна ставка, която произлиза от малолитражните нови двигатели.

Разбира се, downsizing не прави излишни осем и дванадесетцилиндровите „чудовища”, а и техните почитатели никога не са били мотивирани от финансови или екологични аспекти на шофирането.

Коментари
comments powered by Disqus