Регистрациите на нови автомобили в Обединеното Кралство са се понижили с 30,5% до 313 912 автомобила през месец март по данни на SMMT – Асоциацията на британските автомобилни производители. През първите три месеца продажбите са паднали с 29,7% до 480 358 автомобила.
Според говорителя на SMMT Пол Евърит единственото решение в настоящата ситуация е заимстването на някоя от инициативите, които са приложени успешно в други европейски страни като Франция, Италия и Германия.
Британските автомобилни производители подновиха исканията си към правителството за въвеждането на инициативи за даване за скрап на старите автомобили и купуването на нови посредством различни бонуси. Подобни мерки се обсъждат в САЩ и доведоха до ръст в продажбите на по-големите европейски пазари.
“Регистрациите на нови автомобили през март са барометър за доверието в икономиката, както от страна на бизнеса, така и на потребителите”, каза Евърит. “Пропадането на пазара е явен знак, че правителството трябва да предприеме мерки за връщане на доверието”.
Британското правителство изглежда благоразположено към възможността да предложи различни фианнсови инициативи за размяната на по-старите автомобили с нови. Окончателно решение по този въпрос се очаква към 22 април.
Американският президент Барак Обама и Конгресът настояваха за подобна инициатива, но законодателството спря проекта, докато законодателите и конкурентните фракции в автомобилната индустрия дискутират дали тази инициатива би могла да включва закупуването само на произведени в САЩ превозни средства.
Продажбите на автомобили в Германия скочиха рекордно, след като купувачите имат възможността да получат 2500 евро за рециклирането на автомобил, който е на повече от 9 години. По данни на VDIK - Асоциацията на немските автомобилни вносители, ръстът е с 40% или около 401 000 автомобила.
Асоциацията на френските автомобилни производители CCFA оповести ръст от 8,1% (204 095) в регистрациите на нови автомобили през миналия месец благодарение на бонус за рециклиране на стари автомобили и екологичните данъци, имащи за цел да стимулират продажбите на автомобили с нисък разход на гориво, които щадят околната среда.
Според анализатори ръстът от 0,24% (до 214 218) в регистрациите на нови автомобили в Италия през март е сигурен знак, че приетите от правителството мерки за субсидиране, въведени през февруари, започват да дават резултати.