Зад волана на електрическата версия на DS 3 Crossback
Премиум подразделението на френската част от концерна Stellantis традиционно търси хора с афинитет към ярката индивидуалност и характерния дизайн, които са готови да платят доста солидна цена за тях. DS 3 Corssback не прави изключение - технологичният родственик на Peugeot 2008 се откроява отдалеч със своята нестандартна външност, а интериорът му изобилства от форми и материали, които действително заслужават да бъдат окачествени като "френски шик".
С изключение на доста ограничения обзор от мястото на водача, който е следствие на екстравагантните дизайнерски решения при оформлението на външната премяна на автомобила, DS 3 Corssback всъщност се представя като един доста добър автомобил без сериозни слабости, ако не броим цената. Последният фактор обаче е доста труден за пропускане, особено предвид факта, че говорим за базиран на техника от малкия клас модел, който с добро оборудване струва 60 хиляди лева, а и повече. Точно заради високите цени на вариантите със стандартно задвижване с ДВГ, електрическият DS 3 Corssback, който носи в наименованието си типичното за марката допълнение E-Tense, всъщност не изглежда скъп на фона на конкуренцията. С което нещата си идват по местата, а DS 3 Corssback внезапно се превръща в един не само чаровен и интересен, но и напълно конкурентоспособен на преките си пазарни опоненти модел.
Защото електрическото задвижване подхожда удивително добре на цялостния характер на автомобила. Високото качество на материалите във вътрешното обзавеждане и солидната шумоизолация в комбинация с електрическото задвижване носят със себе си забележителен акустичен комфорт - особено за категорията на модела. Освен необикновено тих, DS 3 Crossback E-Tense е един приятно лежерен във всяко отношение автомобил - тук нищо не се случва рязко или грубо и не изисква усилия - е добре, ако не броим привикването с някои екстравагантности в управлението на функциите, с които обаче се свиква. Със своите 100 кВт мощност и 260 нютонметра максимален въртящ момент французинът потегля уверено и се ускорява много добре, а тягата е равномерна и солидна, но добрият темперамент по никакъв начин не създава някаква форма на дискомфорт за пътниците. Същото важи за поведението на автомобила, когато използва електрическо спиране - нещата се случват надеждно и плавно, никога рязко. Комфортът на окачването е повече от задоволителен за представител на малкия клас, а пътното поведение е много спокойно и предвидимо, напомняйки на доста по-голям автомобил, което не е чудно предвид факта, че електрическият DS 3 Corssback е с около 350 килограма по-тежък от бензиновите си събратя. С едно зареждане на батерията си автомобилът изминава до 320 км според цикъла на WLTP - в реални условия дори при динамично каране и неограничено ползване на допълнителни консуматори пробегът е около и над 250 км, което може да се приеме за напълно задоволително постижение.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
DS 3 Crossback E-Tense е един интересно изглеждащ градски модел с изявена индивидуалност, която се проявява особено силно в дизайнерското интериорно обзавеждане. Електрическото задвижване работи изключително хармонично и подхожда превъзходно на комфортния и лежерен характер на модела. Подобно на останалите варианти на DS 3 Corssback, Е-Tense не е никак евтин, но разликата в цената спрямо основните му конкуренти далеч не е толкова голяма, колкото при бензиновите модификации на модела.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков