12 920 екземпляра от Citroën SM бяха произведени между 1970 и 1975 г. от марката с шевроните
Няколко дни след представянето на DS 9 и DS Aero Sport Lounge, дизайнерското студио на DS Automobiles отново намери място в новините с организирането на дизайнерски конкурс, отбелязващ 50-годишнината на емблематичния SM, включително целта е да бъде представен „SM на 2020 г.”.
Точно преди 50 години, на 10 март 1970 г., Citroën представи своето купе 2 + 2, наречено SM, или S Maserati, във фоайето на хотел Hôtel du Président Wilson в Женева, Швейцария. Моделът Grand Touring, оборудван с много технологии (въртящи се фарове на Citroën DS, хидропневматично окачване, усилвател на волана, ABS спиране ...), беше представен с каросерия, проектирана от дизайнера Робер Опрон и задвижван в първата му версия (до през 1972 г.), с двигател Maserati V6 90 ° с работен обем 2670 куб.см с три карбуратора Weber, развиващ 170 к.с. 12 920 екземпляра от Citroën SM бяха произведени между 1970 и 1975 г. от марката с двойния шеврон.
Петдесет години след представянето на Citroën SM, DS Design Studio Paris реши да отдаде почит на автомобила чрез организирането на дизайнерски конкурс, посветен на него и по време на който шест проекта ще бъдат представени пред публиката за оценка.
Проектите ще се конкурират под формата на дуели чрез публикации във Facebook акаунти, Twitter и stories Instagram от DS Automobiles, а победителите ще бъдат обявени във втората фаза, която ще се състои на 16 март. Алтернативни проекти могат да бъдат изпращани и от други дизайнери в Instagram и Twitter.
В края на конкурса, интернет потребителите ще имат възможност да спечелят литография на печелившия проект, подписан от неговия създател, който може да бъде Джефри Росийон или Ромен Саке, дизайнерите на двата студийни проекта, представени тук.