DTE Systems успя да накара Mercedes E-класа да генерира повече мощност
Ключът за увеличение на мощността е класически и се нарича чип тунинг. Новият двулитров турбодизелов двигател на E-класата стандартно генерира 194 к.с. и 400 Нм въртящ момент. След „лечебната процедура“ на DTE Systems, Benz вече достига завидните 218 к.с. и 449 Нм въртящ момент. Модулът за управление на мощността назован от DTE Systems „PowerControl SNT“ – благодарение на технологията Multi-Protokoll той обхваща както дигиталните сигнали SENT, така и аналоговите сигнали от управлението на двигателя. След това всички данни се обработват, оптимизират се и в зависимост от оборотите се предават в реално време към управлението на двигателя.
Педалът на газта също може да бъде тунингован
DTE предлага ш опция за тунинговане и на педала на газта. Той превръща модела от Щутгарт в истински спринтьор на светофара. Кутията на педала позволява всички характеристики на педала на газта да бъдат фино настроени. При режим на шофиране Sport и Sport+, Mercedes E 220 d реагира определено по-директно на командите на водача върху педала на газта. Режимът City позволява звездата с трите лъча да се носи елегантно в градския трафик.