Третият старт от Световния рали шампионат за 2007 година вече е история. Мико Хирвонен, който поведе още след първия специален етап в петък, не допусна нито веднъж да бъде застигнат от конкурентните състезатели и заслужено спечели първа победа за сезона и общо втора в кариерата.
Въпреки че включваше само четири специални етапа, третият ден на рали “Норвегия” предложи невероятно много емоции на любителите на моторните спортове. Както се очакваше Маркус Грьонхолм не предприе атака спрямо своя съотборник в BP-Ford Мико Хирвонен и младият финландец спечели заслужено втора победа в Световния рали шампионат. “Фантастично рали. Невероятно съм щастлив от факта, че победих Маркус и Льоб”, заяви радостният Мико след финала на последната скоростна отсечка. Малкълм Уилсън нямаше как да не бъде доволен от представянето на своите пилоти, тъй като Грьонхолм донесе първия дубъл през този сезон за BP-Ford. Двукратният световен шампион завърши втори на 9,5 секунди спрямо своя съотборник и изпревари Себастиен Льоб във временното класиране при пилотите.
Последният етап бе най-интересният момент за цялото рали “Норвегия”. Второто преминаване на “Елверум” отново се оказа непосилна задача за част от пилотите. Шави Понс, който плътно се движеше на осмо място през съботния следобед и неделната сутрин, допусна грешка и се прости с надеждата за първа точка през новия сезон. Манфред Щол също се провали в последната скоростна отсечка и макар че завърши успешно, напусна зоната на първите осем. От неудачите на своите конкуренти се възползваха опитният Даниел Карлсон и единственият пилот на Skoda Fabia WRC Ян Копецки, които финишираха съответно седми и осми.
Хенинг Солберг също имаше проблеми на старта на “Елверум 2”. Пилотът на Stobart M-Sport изгаси двигателя на своя Ford и постави под въпрос третата позиция, която бе отвоювал още тази сутрин в жестока битка с Петер Солберг. По-големият брат обаче не допусна повече изненади на последния скоростен етап и спечели заслужено място на подиума.
Със сигурност Петер Солберг съжалява за пропуснатия шанс да бъде сред първите трима, но за компенсация спечели възможността да види усмивката на своя брат, който за втори път в кариерата си финишира на трето място. Пилотът на Subaru излезе на трета позиция след грешката на Себастиен Льоб по време на дванайсетия етап от надпреварата, но я задържа само до неделната сутрин, в която Хенинг атакува успешно по-големия брат от фамилията Солберг.
Джиджи Гали днес бе в групата на късметлиите. Италианецът изоставаше с 12 секунди преди последната скоростна отсечка спрямо шестия Манфред Щол, но на финала се поздрави с трите точки благодарение на грешката на своя съперник в един от завоите на “Елверум”.
Яри-Мати Латвала бе пилотът, който заслужава най-големи поздравления за представянето си в Норвегия. Младият състезател на Stobart M-Sport се забави в сервизната зона преди старта на третия специален етап, получи наказание от минута и половина и още в петък изостана сериозно спрямо лидерите. Блестящото темпо, което Латвала демонстрира до финала на надпреварата, обаче му донесе петата позиция и първите четири точки за сезон 2007.
Следващият старт от Световния рали шампионат ще бъде даден на 9 март в Мексико.
Рали „Норвегия“ – крайно класиране
1. М. Хирвонен Ford Focus RS WRC 06 3:28:17.0
2. М. Грьонхолм Ford Focus RS WRC 06 3:28:26.5 (+9.5)
3. Х. Солберг Ford Focus RS WRC 06 3:32:01.6 (+3:44.6)
4. П. Солберг Subaru Impreza WRC 3:32:18.1 (+4:01.1)
5. Я. Латвала Ford Focus RS WRC 06 3:33:47.7 (+5:30.7)
6. Дж. Гали Citroen Xara WRC 3:35:22.2 (+7:05.2)
7. Д. Карлсон Citroën Xsara WRC 3:37:40.7 (+9:23.7)
8. Я. Копецки Scoda Fabia WRC 3:40:06.9 (+11:49.9)
Класиране при пилотите
1. М. Грьонхолм 24
2. М. Хирвонен 20
3. С. Льоб 18
4. Х. Солберг 11
5. Д. Сордо 8
6. П. Солберг 8
7. К. Аткинсън 6
8. Д. Карлсон 6
Класиране при производителите
1. Ford WRT 44
2. Citroen Total WRT 28
3. Stobart-M Ford RT 16
4. Subaru WRT 15
5. OMV Kronos Citroen 14
6. Munchi’s Ford WRT 0