Британците спечелиха две титли на Световния шампионат за издръжливост
Dunlop ще отбележи успехите от сезон 2016 като показа на автомобилното изложение в Женева носителя на трофея на Световния шампионат за издръжливост - Aston Martin Vantage GTE.
Aston Martin Racing спечели две титли на Световния шампионат за издръжливост още през първия сезон от работата си с екипа на Dunlop Motorsport. Ники Тим и Марко Соренсън спечелиха купата на Световния шампионат за издръжливост в клас GT и осигуриха трофея от шампионата при отборите от клас GTE Pro през 2016.
Aston Martin взе решение да работи с Dunlop, за да се опита да спечели конкурентно предимство пред новия отбор на Ford GT и новосъздадените отбори на Ferrari и Porsche.
Ръководителят на екипа на Aston Martin - Пол Хауърт, обясни, че промяната е ключов фактор за успеха и последователността на отбора през 2016 година: „Dunlop постоянно ни осигуряваха инженери, които извършваха задълбочен анализ след всяко състезание и тест. Винаги имаме директна връзка с тях. Работил съм с всички големи компании, производители на гуми, по време на тестови програми и винаги, когато започне изграждането на връзка, е имало пречки, но не и с Dunlop.”
Ксавиер Фрайпонт, управляващ директор Motorcycle and Motosport за Европа, Близкия изток и Африка, заяви, че фокусът е бил преместен към сезон 2017 много рано: “Да спечелим двете титли заедно с Aston Martin Racing още през първата година на нашето партньорство беши голямо постижение, но ние имахме много малко време да се радваме, защото стартирахме тестовите програми за сезон 2017 още на следващия ден след спечелването на финалното състезание от шампионата.”
Dunlop също беше избрана и от победители в клас LMP1 (Rebellion) и LMP2 (Alpine). Dunlop очаква огромен скок напред през 2017 в тези два прототипни класа с новите регулации за LMP2, които позволяват създаването на по-мощни коли с допълнително притискане. Това създава нови предизвикателства за производителя на гуми в това състезание, за което издръжливостта и постоянството са основни фактори за спечелването му.
Dunlop прави тестове в Сакхир (Бахрейн), Себринг (САЩ), Арагон (Испания) и Пол Рикар (Франция) от края на сезон 2016. С новите LMP2 автомобили в комбинация с новите правила и с гуми Dunlop с чисто нови спецификации са отчети такива време на обиколките, които са много близо до резултатите на първите автомобили в клас LMP1 от преди четири сезона.
Световният шампионат за издръжливост стартира на 16 април в Силвърстоун, Великобритания.