На 30-ия виенски симпозиум за двигатели VW ще представи два нови агрегата с намален работен обем. 1,2-литровият TSI ще генерира 105 к. с. благодарение на принудителното пълнене, а 1,6-литровият TDI ще предлага мощност в диапазона 75 – 105 к. с.
С този подход германският концерн отново залага на даунсайзинга, защото вярва в потенциала на моторите с вътрешно горене. „Потенциалът на двигателите с вътрешно горене не е изчерпан. С новите 1,2 TSI и 1,6 TDI продължаваме последователно редуцирането на обемите”, обяснява шефът на отдела „Разработка на агрегати” д-р Йенс Хадлер.1,2-литровият TSI, който залага на нова разработка в процеса на изгарянето, развива мощност от 105 к. с. благодарение на турбокомпресора. Максималният въртящ момент от 175 Нм се достига още при 1500 оборота. Новите двигатели на VW са с олекотена конструкция. Леглата на коляновия вал са например от алуминий. Другата посока, в която са работили техниците, е намаляването на загубите при триене.
Новият двигател може да се куплира с механична 6-степенна предавателна кутия или с автоматичната 7-степенна DSG.
Новият 1,6-литров TDI ще се предлага с три различни мощности
Вторият нов двигател ще се използва като базов във VW Polo и VW Golf. При Polo ще генерира 75 к. с. Другите две изпълнения ще предлагат 90 и 105 к. с.
Инженерите са редуцирали загубите при триене и в дизеловия двигател, който отговаря на европейската норма Euro 5. Всички агрегати са с подобрени динамични показатели, като същевременно имат по-нисък разход и по-ниски емисии на вредни вещества.
Polo или Golf ще се предлагат с новите мотори още тази година.
Адолф Грубер
Браво!