Поредните представители на страната в надпреварата ще работят с най-големия частен офроуд отбор в Европа MD Rallye Sport.
Двамата най-силни български пилоти с ATV Тодор Христов и Петър Ценков ще се включат в следващото издание на рали „Дакар“ с най-големия частен офроуд отбор в Европа MD Rallye Sport.
Те са вторите представители на страната, които планират участие в най-тежката моторна надпревара в света, след екипажа на Александър Иванов и Александър Иванов-младши, които се подготвят за автомобилния клас с Toyota FJ Cruiser.
Христов и Ценков ще се състезават с Can-Am Renegade 800 xc, които ще минат подготовка през френския тим. През 2009 година с такава четириколка на MD Rallye Sport Маркос Патронели (шампион за 2010 г.) се класира втори в състезанието. Машините ще бъдат доработени във Франция и ще получат подобрения по окачването, навигацията, охлаждането, втори резервоар и други детайли с цел по-висока издръжливост.
В края на 2009 г. Христов и Ценков записаха най-голямото постижение в досегашната си кариера - рекорд по продължителна езда в гръцкото „24 часа на Атина“, когато изминаха 1000 км за едно денонощие.
„Оттогава разглеждахме възможността за участието на двамата в рали „Дакар“", заяви собственикът и президент на отбора Антоан Морел. - Забелязахме усилената им работа в България и Европа. Целта пред нас сега е добрата им физическа подготовка и тази на машините. Смятам, че ако двамата следват отборната стратегия, ще постигнат добро класиране“.
Тодор Христов обясни, че двамата с партньора му Петър Ценков са имали финансовата готовност да се включат в рали „Дакар“ още преди 2-3 години. „Тогава икономическата ситуация беше наред, но нямахме нужната подготовка. Сега сме на много по-високо ниво и имаме сериозен опит“, каза той.
„Искаме да бъдем забелязани и да постигнем нещо, а не просто да кажем, че сме били там. Смятаме, че ще имаме силите да завършим. Искаме достойно представяне не само в първия ден, а в цялото състезание“, добави Христов.
Ценков показа, че осъзнава сериозността на проекта, с който са се захванали. "„Дакар“ е тежка надпревара, към която трябва да се подходи с голямо уважение. Не става да отидеш и да се пробваш. Разполагаме с добър екип, който ще ни предаде много голяма част отбезценния си опит“, каза той.
Двамата българи получиха подкрепата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията в лицето на министър Александър Цветков.
„Занимавам се любителски с офроуд, следя изявите на нашите състезатели и вярвам, че ще се представят отлично. Смятам, че в България всички успехи трябва да бъдат подкрепяни от правителството и обществото. Нашата подкрепа в случая ще бъде само морална, няма възможност да бъде друга. Това участие е реклама за България“, отбеляза Цветков.
Необходимият бюджет за участието на двамата българи е в размер на 150 000 евро. До този момент те са успели да си осигурят 30 000 от тях. Като част от подготовката си за рали „Дакар“ те ще се включват в две маратонски състезания в Румъния и Гърция.
„Ще направим тестове в пустинята през октомври в Мароко в „Шамрок“ 2010, което е кръг от световния шампионат. Всичко в тази надпревара е много близо като условия до „Дакар“ и за това в нея се включват повечето участници като генерална репетиция преди старта. Ще наблегнем и на физическата си подготовка“, обясни Христов.
Той разкри и част от стратегията на екипа. „Задължително трябва да се движим в тандем. Правили сме го досега и сме печелили, ще го правим и занапред. Забравяме напълно индивидуалната надпревара, няма причина, която да ни накара да се изоставим. Когато стигнем финала ще хвърляме чоп кой да е първи и кой втори“, пошегува се той.
Христов и Ценков ще се присъединят към MD Rallye Sport през септември, като преди това са планирали лагер на Белмекен. „Ще получим асистенция от опитен екип от 55 души. Няма да караме поддържащи камиони или да се занимаваме с нещо друго, за нас остава само да сме на пълна газ“, допълни Христов.
„Отборът се състои от три камиона за асистенция и две машини 4х4, които следват състезателите по маршрута. Целият екип е от 55-60 души. Имаме осем екипажа с автомобили, четири екипа с ATV-та, един състезателен камион и 20-25 механика“, обясни собственикът на MD Rallye Sport Антоан Морел.
анонимен
На някой етапи е прекалено трудно да сте в тандем, прахта е жестока за 2-рия и няма начин да следва първия ....