Представянето на Франсоа Дювал, новият пилот на OMV Kronos, бе най-приятната изненада през изминалия уикенд в Германия. Бившият заводски пилот на Citroen завърши втори и демонстрира, че Xsara WRC все още има потенциал да се съревновава с новия рали представител на френската мака C4 WRC.
Радостта в екипа на OMV Kronos след финала на рали „Германия” е напълно основателна. Дювал се пребори по феноменален начин за второто място, след като спечели всички пет етапа в последния ден от надпреварата и постави Маркус Грьонхолм под такова напрежение, че финландецът се завъртя във финалната скоростна отсечка и се смъкна от втора на четвърта позиция. Не по-малко впечатляващи бяха и петъчните резултати на белгиеца. Той единствен успя да удържи устрема на Себастиен Льоб и в края на деня оглавяваше временното класиране с аванс от 1,3 секунди спрямо настоящия световен шампион.
Две завъртания в събота на практика изхвърлиха Дювал от битката за челото, тъй като той се смъкна до четвъртото място. Но въпреки това 26-годишният пилот не върна газта, а напротив – изпревари успешно Мико Хирвонен и притисна сериозно временния водач при пилотите Маркус Грьонхолм, който се движеше втори. Така се стигна до последния ден, в който представителят на OMV Kronos спечели всички пет етапа и принуди финландеца да сгреши фатално броени километри преди финала.
„Опитахме всичко в последния ден и успяхме. Битката до последния километър бе страхотно забавление. С второто място при завръщането ми зад волана на Xsara WRC направих хетрик – през 2004 и 2005 година също завърших втори в Германия. Какво повече, аз съм единственият пилот, който не е представител на фирмените отбори и се е качвал на подиума. Това е прекрасно постижение за целия екип на OMV Kronos Citroen.”
Въпреки отпадането на Манфред Щол по време на деветия етап заради повреда в двигателя OMV Kronos Citroen World Rally Team спечели цели осем точки в битката при производителите.
„Изключително сме доволни. Второро място е страхотен успех за всеки един частен тим. Най-прекрасното е, че подиумът се оказа постижима цел. Манфред отпадна по твърде нещастен начин, особено с оглед на конкурентните времена, които постигна в началото на втория ден. На прав път сме и може да се чувстваме напълно уверени за предстоящите състезания. Очаквам Манфред да бъде много силен в Нова Зеландия”, коментира Марк Ван Дален, ръководител в OMV Kronos Citroen World Rally Team.
по материали на OMV Kronos Citroen