След впечатляващото представяне през изминалия сезон Stobart VK M-Sport Ford има амбиции да атакува догодина челната тройка при производителите в Световния рали шампионат. Яри-Мати Латвала, който си отвоюва пилотско място в първия тим на Ford, ще липсва на Хенинг Солберг и Матю Уилсън. Друг един любимец на публиката обаче ще заеме овакантената от 22-годишния финландец позиция, а именно Джиджи Гали.
И тримата пилоти ще карат последната рали версия на Ford Focus - RS WRC 07. M-Sport ще продължи партньорството си със Stobart, а Малкълм Уилсън отново ще ръководи проекта, изпълнявайки успоредно задълженията си в първия тим на Ford.Джиджи Гали ще получи пълна програма от Stobart. Ексцентричният италианец е номиниран за всички петнайсет старта от шампионата при производителите. Втори пилот, който също да носи отговорност за отборната надпревара през целия сезон, няма да има. Той ще се сменя в зависимост от спецификата на всяко едно състезание.
На старта на сезона в Монте Карло Stobart ще получи подкрепата на специалиста в асфалтовите ралита Франсоа Дювал. Белгиецът се познава добре с автомобилите на Ford, тъй като преди време участва в Световния рали шампионат като заводски пилот на „Синия овал”.
„Очаква ни още една невероятно вълнуваща година с екипа на Stobart, който се представи страхотно през миналия сезон”, коментира босът на M-Sport Малкълм Уилсън. „След като Яри-Мати получи второто пилотско място в BP-Ford Abu Dhabi, при нас остана една свободна позиция. Щастлив съм да обявя, че за нея се пребори италианецът Джиджи Гали. Той разполага със солиден опит в Световния рали шампионат. Сигурен съм, че отборът може да има само полза от него. Матю и Хенинг остават при нас след прекрасните си прояви през 2007 година”, допълва Уилсън. „Битката със Subaru този сезон се реши в последното състезание в Уелс. Вярвам, че следващата година ще сме още по-силни.”
През 2007 година Stobart завърши на четвърто място при производителите, само на шест точки от фирмения тим на Subaru. Това означава, че през сезон 2008 върху автомобилите на втория тим на Ford ще се открояват номерата 7 и 8. Уилсън отново ще кара с 16, но само когато не е номиниран за отборната надпревара.
За разлика от миналата година календарът ще включва 15 състезания, разположени на пет континента. Йордания ще стане първата страна от арабския свят със старт от Световния рали шампионат. Друга промяна е рали „Турция”, което се завръща в списъка след едногодишно отсъствие. Ирландия и Норвегия ще участват в най-престижния рали форум, въпреки че дебютираха едва през тoзи сезон.
по материали на Stobart VK M-Sport Ford RT