Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Джо Байдън откри Factory Zero на General Motors

19.11.2021 16:30

GM инвестира повече от два милиарда долара в завод за електрически автомобили

General Motors инвестира много пари в модернизирането на завода си в Детройт-Хамтрамик. Сега Factory Zero започва работа пред очите на виден гост.

General Motors пуска в експлоатация своя нов завод за електрически автомобили: В присъствието на президента на САЩ Джо Байдън главният изпълнителен директор Мери Бара и високопоставените представители на американския автомобилостроителен профсъюз UAW откриха "Factory Zero" в Детройт-Хамтрамик. „Това е паметен ден за целия екип на GM“, каза Бара на церемонията по откриването. Новият завод е би трябвало да стане модел за по-нататъшни обновявания на фабрики, които автомобилната компания възнамерява да извърши през следващите години.

Концернът е инвестирала в преобразуването на завода 2,2 милиарда долара (около 1,94 милиарда евро) – най-голямата единична инвестиция в завод в историята на GM. В същото време General Motors инвестира още 800 милиона долара в оборудване за доставчици – създавайки повече от 2200 работни места. От поточната линия в завода, който първоначално беше застрашен от затваряне доскоро слизаха моделите Chevrolet Impala и Cadillac CT6. Те обаче обаче вече не бяха пазарни хитове и бяха спрени от производство.

 Първият модел на Factory Zero е GMC Hummer

Новият напълно електрически пикап GMC Hummer EV е първият автомобил, който слиза от поточната линия в обновения завод. Предсерийното му производство вече е започнало; първите екземпляри трябва да бъдат доставени на клиентите до края на 2021 г. GMC Hummer SUV се очаква да последва през 2023 г. Производството на електрическия пикап Chevrolet Silverado EV е планирано да започне в края на 2022 г. Cruise Origin, самоуправляващ се електромобил, предназначен за каршеринг и споделени пътувания, също ще се произвежда във Factory Zero.

Всички модели, произвеждани в Детройт-Хамтрамик, ще използват новата платформа за електрически автомобили Ultium на General Motors, която ще се превърне в сърцевина на гамата електрически продукти на концерна – така да се каже, MEB на  GM. Платформата обединява всички компоненти на задвижването, ходовата част и батерията, и включва също така силовата електроника.

Заключение

Докато Tesla се стреми към възможно най-голямото, назовавайки своите заводи (ключовата дума Gigafactory), името на новата фабрика на GM трябва да изразява възможно най-малкото. Решаващият фактор обаче е какво излиза от портите на фабриката в крайна сметка – и преди всичко: колко от него. Моделите Hummer, произвеждани във Factory Zero, електрическият Silverado и Cruise Origin във всеки случай трябва да бъдат за General Motors както източник на печалба, така и носители на имидж.

 

Текст: Холгер Витих, Томас Харлоф

Коментари
comments powered by Disqus