Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

E 350 4-Matic, 530 xi, A6 3.2 Quattro, Honda Legend: За всички сезони

16.12.2006 11:11

Honda Legend излиза на сцената с амбицията да предлага най-комплицираната система за задвижване на четирите колела, която можете да срещнете сред леките автомобили. Сега моделът се изправя срещу утвърдените си конкуренти в лицето на Audi A6, BMW пета серия и Mercedes E-класа.

Благодарение на системата SH-AWD, Legend 3.5 V6 би трябвало да предлага най-оптималното възможно сцепление във всяка една ситуация, с което да изпревари екипираната с по-прости технологии конкуренция – нито Audi A6 3.2 FSI Quattro, нито BMW 530 xi, нито Mercedes E 350 4-Matic биха могли да се похвалят с подобни високотехнологични решения.
Променливото разпределение на въртящия момент между задните две колела, задницата на Legend би следвало да се стабилизира почти моментално дори при най-екстремните маневри. Това се случва чрез употребата на планетарни трансмисии, задвижваъни независимо една от друга, което на теория намалява и тенденцията към недозавиване. Когато предното дясно колело загуби сцепление, най-голямата част от мощността автоматично отива към задното ляво колело. Така Honda спомага за максимална сигурност на пътя, като дори насочва автомобила в правилната посока, в случай че водача не е успаял да се справи с тази задача.

Mercedes показва, как се правят нещата на практика

Интересното е, че тона се случва с доста проста на пръв поглед техника: системата 4-Matic работи на основата на отворен централен диференциал (съотношението на предавания към предните и задните колела е 40:60), както и с помощта на впечатляващо насторени системи за подобряване на сцеплението. В този случай електрониката може да стопира всяко от колелата, създавайки имитация на класически блокаж на диференциалите, като същевременно е в състояние и да намалява предавания въртящ момент към всяко от четирите колела. Просто, но неимоверно ефективно, както показва практиката: автомобилът показа най-добри времена при всички изпитания за поведение на пътя, включитено и на мокра настилка. Конкуренцията изостава чувствително както по тоци показател, така и що се отнася до качествата на ходовата част, и то независимо, че Е-класата е най-стария модел в теста.
При Audi A6 овладяването на автомобила в граничен режим се оказва доста по-трудно. Това се дължи преди всичко тна големия процент от теглото, който се пада на предния мост, поради което системата за задвижване на четирите колела е принудена в немалка степен да разчита на случайността дали да предизвика тенденция къме недозавиване или презавиване, като реакциите на използващата самоблокиращ се Torsen-диференциал (50:50 порцента разпределение на въртящия момент между двата моста) стават леко груби.

Удоволствието от шофирането е силната страна на BMW

По-твърдата в сравнение с конкуренцията настройка на окачването при разваля неговите пътни качества Legend, и за учудване дори не оставя впечатлението за добра динамика на пътя. Както и преди, тази дисциплина си остава приоритет на BMW, където директността на управлението чудесно хармонира с обичащия високите обороти, фантастично култивиран редови шестак под предния капак. И все пак, с по-твърдите амортисьори и пружини на изпълнението Avantgarde, както и с 18-цоловите си колела, E-класата се доближава до баварския идеал за поведение на пътя толкова плътно, колкото никога досега, и то комбинирайки това си качество с най-добрия в теста комфорт на возене. За съжаление тук пневматичното окачване на Audi не успява да покрие докрай високите очаквания.
И ето че за пореден път ннай-хармоничинят комплекс от качества идва не от Япония, а от Щутгарт. В този случай за кой ли път важи правилото: Mercedes струва скъпо, но има защо, и в конкретната ситуация се представя с една идея още по-добре от BMW. Този път на специалистите в двойното предаване Audi им се налага да отстъпят малко зад двамата си противници. За екипираната с най-сложната система Honda остава последното място – на автомобила видимо му липсват фините настройки, които конкуренцията предлага от години.

Коментари
comments powered by Disqus