Световният шампион и Red Bull отново не оставиха шанс на Льоклер в Италия
Стратегията с два бокса не помогна на Ferrari в битката с Red Bull и Макс Верстапен, които спечелиха петата си поредна победа. Гран при на Италия завърши зад автомобил за сигурност след технически проблем за Даниел Рикардо (McLaren).
В Италия трябваше да се случи друго. В Италия трябваше Шарл Льоклер и Ferrari да спечелят. На финала обаче се случи същото. Макс Верстапен и Red Bull се качиха на най-високата позиция на подиума.
Потеглилият от полпозишън Льоклер заложи на агресивна стратегия с две спирания, която обаче бе разчетена максимално бързо от Верстапен, който не покри своя съперник, а остана на пистата като лидер в колоната. Преди това стартиралият от седма позиция заради смяна на компоненти по задвижващата системна световен шампион се изкачи до четвъртото място още преди финала на първата обиколка, след което с лекота изпревари Даниел Рикардо (McLaren) и Джордж Ръсел (Mercedes), за да тръгне по петите на Льоклер.
Успешните атаки в началото отвориха пътя към първата победа на „Монца“ за световния шампион, който влезе в пита тринайсет обиколки след Льоклер, смъкна се до втора позиция, но после в 33-ия тур си върна лидерството след втория бокс на своя съперник. Шест обиколки преди края на състезанието Рикардо получи технически проблеми и паркира своя автомобил на завоите „Лесмо“, което даде някакви надежди на Льоклер за обрат заради появата на автомобила за сигурност, но Бернд Майлендер остана на пистата до изтичането на състезателната дистанция и подпечата петата поредна победа на Верстапен.
Monza, it has been a while ???? #ItalianGP ???????? pic.twitter.com/fmrnEWeVmJ
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) September 11, 2022
Джордж Ръсел отново качи Mercedes на подиума, а Карлос Сайнц (Ferrari), който потегли от осемнайсета позиция, прогресира до четвъртото място на финала. Не по-малко впечатляващ бе и прогресът на седемкратния шампион Люис Хамилтън (Mercedes), който с удължен първи стинт си проби път до челната петица.
Серхио Перес (Red Bull) също пробва алтернативна стратегия, но с кратък първи стинт и твърди гуми за втория, което обаче не проработи и това го вкара десет тура преди края отново в бокса. Непланираното второ спиране остави мексиканеца седми, но решението на McLaren да смени гумите на Ландо Норис по време на периода със сейфти кар в челото на колоната го върна на шеста позиция.
Зад седмия Норис завърши Пиер Гасли (AlphaTauri), а Ник де Врийс стана пилот на деня с деветото си място. Шампионът във Формула 2 и Формула Е получи неочаквана оферта от Williams да замени влезлия в болница заради апендицит Алекс Албон и се отблагодари по перфектен начин за оказаното доверие, печелейки две точки. Това бе дебют на де Врийс във Формула 1 и вероятно най-важното състезание в живота му, тъй като след перфектното представяне на „Монца“ нидерландецът вероятно ще си гарантира титулярното място през 2023 година.
The moment you secure your first @F1 points on your debut ????#WeAreWilliams #ItalianGP @nyckdevries pic.twitter.com/yorhBP4qbD
— Williams Racing (@WilliamsRacing) September 11, 2022
Челната десетка допълни Гуаню Жу (Alfa Romeo), а Alpine остана без точки за първи път от Гран при на Емилия-Романя, след като Естебан Окон завърши единайсети, а Фернандо Алонсо отпадна заради повреда в 32-ата обиколка. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук, а класирането в шампионата – тук.
Следващият кръг от Формула 1 ще ни отведе в Сингапур на 2 октомври.