Пазарна премиера на изключителния Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
- Golf GTI е на пазара от 1976 г., което прави тазгодишния юбилей 45-годишен. Volkswagen отбеляза знаменателното събитие с премиерата на специалния юбилеен вариант Golf GTI Clubsport 4501
- Изключителният юбилеен вариант използва технологичната основа на Clubsport02 с мощност 300 к.с. И двата модела използват самоблокиращ диференциал на предния мост, свързан със системата Driving Dynamics Manager
- Предварителните поръчки на изключителния Golf GTI Clubsport 45 започват през следващата седмица. Базовата цена на изключителната версия в Германия е 47 790 евро
През лятото на 1976 г. на пазара излиза GTI -спортен вариант на Volkswagen Golf с изключително динамични характеристики. По онова време никой в компанията не предполага, че Golf GTI ще се превърне в най-успешния в света компактен спортен автомобил, но в крайна сметка се случи точно това - от първоначално планираните 5000 екземпляра, обемът на производството на GTI към днешна дата надхвърля 2,3 милиона. Сега Volkswagen отбелязва 45-ия рожден ден на своя емблематичен модел с юбилейния вариант GTI Clubsport 4501 - изключително издание на Golf GTI Clubsport02 с мощност 221 кВт/300 к.с. Богатата гама от индивидуално оборудване още сега превръща Clubsport 45 в жива класика, която със сигурност ще заинтересува колекционерите. Предварителните продажби на пазарите в избрани европейски държави ще започнат на 1 март, като базовата цена на юбилейния вариант в Германия ще стартира от 47 790 евро03.
Дори „стандартният“ Golf GTI Clubsport се отличава значително в техническо отношение от класическия Golf GTI04/05 със своите изключителни характеристики, включващи двигател със система за принудително пълнене с турбокомпресор (TSI) и повишена с 55 к.с. максимална мощност и специален режим Special за използване на състезателни трасета. Акцентите във външното оформление на версията Clubsport включват по-големи предни въздушни отвори (осигуряващи по-интензивен поток от свеж въздух към TSI), специално проектиран спойлер в задната част на покрива, който гарантира по-добра обтекаемост и по-голяма аеродинамична сисла на притискане, както и отделно разработена спортна изпускателна система.
Clubsport 45 на свой ред предлага по-богата от когато и да било гама от индивидуално оборудване. Външният дизайн впечатлява с изключителното черно лаково покритие на покрива, съчетано с черен спойлер в задната част, напомнящи и отдаващи почит на рамкираното в черно задно стъкло на първия Golf GTI. Пакетът оборудване Race, който е неразделна част от юбилейния Golf GTI Clubsport 45 и се предлага ексклузивно само при него, включва 19-цолови алуминиеви джанти Scottsdale с черно гланцово лаково покритие и тънка декоративна ивица в Tornado Red по диаметъра. Пакетът Race включва също спортна изпускателна система и премахване на електронното ограничение на максималната скорост (максималната скорост на версията Clubsport е ограничена до 250 км/ч). Надписът върху праговете и добавеното към обозначението на модела върху задния капак число „45“ засилват впечатлението за изключителност и динамика. Серията Clubsport 45 включва и матрична система IQ.Light на предните LED светлини с червената декоративна лента, която отдавна се е превърнала в характерна черта на всички версии на GTI.
Интериорът на юбилейния модел се отличава и с редица други класически и емблематични за GTI детайли като надписите GTI върху облегалките на първокласните спортни седалки отпред. Емблемата с числото „45“ върху централната спица (на 6 часа) на свой ред добавя характерен акцент към оформлението на мултифункционалния спортен волан.
С новия Golf GTI Clubsport 45, Volkswagen добавя нова глава към славната хронология на спортните GTI версии – оригиналното издание на Golf GTI Clubsport06 дебютира през 2016 година, за да отбележи кръглата 40-годишнина от рождението на култовия спортен автомобил. Пионерът в серията Clubsport развиваше максимална мощност от 195 кВт (265 к.с.), а с функцията boost бе в състояние да осигури на пилота мощност от внушителните 213 кВт (290 к.с.) за кратък период от време. През същата година на пазара излезе и Golf GTI Clubsport S06, при който максималната мощност достигна постоянно ниво от 228 кВт (310 к.с.), а през есента на 2020 година Volkswagen лансира и новия Golf GTI Clubsport – първият в историята GTI, оборудван стандартно с електромеханичен самоблокиращ диференциал на предния мост. Управлението на диференциала е в неразривна интелигентна връзка със системата Driving Dynamics Manager и предоставя изключително предимство по отношение на динамиката на пътя, което не липсва и при новия новия Clubsport 45.
______________________________________________________
01) Golf GTI Clubsport 45, 7-степенна трансмисия DSG с два съединителя (221 кВт) разход на гориво в л/100 км (NEDC): градско 8.4, извънградско 5.6, комбиниран 6.6; комбинирани емисии на CO2 в г/км: 151; клас на енергийна ефективност: C
02) Golf GTI Clubsport 7- степенна трансмисия DSG с два съединителя (221 кВт) разход на гориво в л/100 км (NEDC): градско 8.4, извънградско 5.6, комбиниран 6.6; комбинирани емисии на CO2 в г/км: 151; клас на енергийна ефективност: C
03) Цена на пазара в Германия включително 19% ДДС
04) Golf GTI 6-степенна механична трансмисия (180 кВт) разход на гориво в л/100 км (NEDC): градско 9.0, извънградско 5.6, комбиниран 6.9; комбинирани емисии на CO2 в г/км: 157; клас на енергийна ефективност: D
05) Golf GTI, 7-степенна трансмисия DSG с два съединителя (180 кВт) разход на гориво в л/100 км (NEDC): градско 8.6, извънградско 5.3, комбиниран 6.5; комбинирани емисии на CO2 в г/км: 157; клас на енергийна ефективност: C
06) Tози модел вече не се предлага на пазара