По време на световния GT-шампионат на FIA Maserati MC12 GT1 остави зад себе си всички свои конкуренти. Сега немското тунинг ателие Edo е взело решение в полза на ограничено до дванадесет екземпляра издание на MC12 Corsa.
Edo MC12 Corsa тежи около 400 килограма по-малко от базовия MC12 (1 150 кг вместо 1531 кг), което при мощност от 755 конски сили резултира в изключително отношение от 1,5 килограма за всяка конска сила. Не е учудващо, че такива стойности водят до граничещо с „телесна повреда” ускорение от около три секунди от 0 до 100 км/ч и максимална скорост далеч над 300 км/ч.
Под капака Edo са оставили шестлитровия двандесетцилиндров двигател непокътнат, но пък са насочили вниманието си към изпускателната система, която е изцяло нова. Реконструираната уредба позволява регулиране на издавания звук посредством електронно управление на клапаните и дистанционен контрол. Нейното присъствие издават двойните накрайници с диаметър от невиждани 100 милиметра.
За да бъде оптимизирано спирането при студени спирачки, Edo Competition залага на спортна спирачна система с 396-милиметрови каремични дискове на предните колела и 360-милиметрови на задните, както и на специално за автомобила изработени накладки.
Удоволствие на пистата за 1,2 милиона евро
За да бъде абсолютно неоспорима състезателната натура на MC12 Corsa, спортното окачване на фирмата KW позволява промяна в настройката на амортисьорите, като по този начин се адаптира тяхната чувствителност към състезателното трасе. Колелата отпред са с размери 10х19, на задния мост достигат 13х20, а гумите са съответно 265/35 и 335/30.
Тъй като MC12 Corsa подтиква към криминалнит прояви и властите му нямат пълно доверие, Edo се се захванали да полират имиджа му и направят необходимото, за да получи разрешение за движение в автомобилната мрежа на ЕС...
И без друго бързият Corsa е скъпо удоволствие, което малцина биха могли да си позволят, тъй като цената му доближава 1,2 милиона евро.