Фран Артхофер разказва за промените, които Liberty Media прави във Формула 1
В края на 2016 г. Liberty Media обяви, че става собственик на Формула 1. За изминалите три години промените в шампионата не са видими с просто око, но американската компания работи много целенасочено върху дългосрочното му бъдеще.
Един от механизмите, които са в основата на случващата се реформа, цели популяризирането на Формула 1 посредством всички възможни канали. Екълстоун категорично отказваше да ползва съвременните средства за комуникация с публиката и същевременно ограничаваше отборите и техните състезатели.
Стигало се е дотам, че Екълстоун да праща официални писма дори и до Люис Хамилтън, обяснява по време на SportsPro OTT конференцията Фран Артхофер, ръководител дигитални медии във Формула 1.
„Една страхотна история, която Шон Брачис, моят шеф и ръководител на бизнес аспектите във Формула 1, разказва, е как, когато Liberty купува шампионата, на една от първите срещи е обядвал с Люис Хамилтън.
"Люис му е показал цяла купчина писма за преустановяване на противоправно поведение и въздържане от по-нататъшно такова поведение, изпратени от Бърни Екълстоун. И причината за тях е, че Люис е правил сам онборд клипове и ги е публикувал в Instagram канала си.”
„Специално Люис, предполагам, че голяма част от публиката знае много добре, е безспорно най-голямата звезда в историята на спорта и има огромен потенциал заради припокриването с градската култура, музиката, лайфстайла.”
„Ние смятаме, че трябва да работим съвместно с отборите и пилотите. Това е от полза не само за Формула 1, но и за нашите партньори – спонсори, промотъри, броудкаст компании. Това е много важен компонент от нашата стратегия и механизъм, който все още се учим как да използваме.”
Liberty Media инвестира целенасочено във Формула 1 и не търси бързата печалба, допълва Артхофер. Това е единственият вариант за разрастване на такъв глобален бизнес.
„През януари 2017 г. Формула 1 навърши 66 години. Представляваше една ужасяваща марка, градена от Бърни Екълстоун, собственик и ръководител на този бизнес цели 40 години. Купувайки Формула 1, Liberty се ръководеше от три основни фактора.
„На първо място това е глобална придобивка, което е както възможност, така и предизвикателство. Но в свят, в който растежа на ключови играчи по цялата верига е от глобално значение, тук се открояваха куп неоползотворени възможности, което на свой ред е добър показател за бъдещето на бизнеса.”
„Вторият фактор бе растящата стойност на спортните събития на живо. Това важи не само в сферата на медиите, но и извън тях. Състезаваме се в 21 държави, 21 Гран при. Стойността, която върви успоредно със събитията на живо, нараства все повече в модерната икономика.”
„Третият компонент бе насочен към това, което Бърни правеше преди. Мисля, че той вършеше ужасно зле работата си по отношение на монетизирането на бизнеса. Оборотът на този бизнес достига 2 милиарда, но същевременно не се инвестира в бъдещето. Той не вкарваше никакви средства в дигиталната сфера. Тя не води до директни приходи в близко бъдеще, но в дългосрочен план има огромен потенциал.
„Една стара шега гласи, че Бърни подписва чековете отзад, а не от предната им страна. Когато ние станахме собственици, бизнесът не беше в добро състояние. Ето защо решихме да инвестираме, за да си подсигурим дългосрочната печалба”, завършва Артхофер.