В края на миналата седмица Honda Racing приключи първия етап от тестовата програма за 2007 година. В четвъртък на пистата “Каталуния” в Барселона японският тим направи официална пресконеференция на ръководството и пилотския екип и представи новия болид RA107.
Първия етап от тестовата програма на RA107 включваше задължителния шейкдаун и проверка на базисните системи на автомобила. В допълнение бяха направени някои корекции по охладителната система на двигателя, които да подготвят екипа за тестовете в Бахрейн и началните стартове за сезона.
Рубенс Барикело бе зад волана на RA107 през първите два дена, докато Дженсън Бътън се включи в програмата едва в четвъртък. Общият пробег на двамата пилоти бе 178 обиколки и 823 километра, които дадоха полезна информация за новото шаси на отбора.
Honda Racing използва и RA106. В сряда Дженсън бе зад волана на миналогодишната версия на болида, а впоследствие неговата роля бе поета от Кристиан Клайн, който завърши първия етап от тестовата подготовка в петък. Целта на RA106 бе оценяване на новите настройки по електрониката на автомобила и адаптация с Bridgestone Potenza.
Дженсън Бътън завъртя 158 обиколки и постигна най-добро време 1:21.60, докато Рубенс Барикело натрупа 92 обиколки, които резултираха в постижение от 1:23.030. Междувременно тестовата програма даде шанс на Кристиан Клайн да запише1:22.999 зад волана на RA106.
“Това бе един изключително ползотворен ден, който бе насочен главно към проверка и контрол на базисните системи на автомобила и настройката му спрямо моите изисквания”, коментира основният коз на отбора Дженсън Бътън. “Радостно е, че се справихме бързо с тази задача и навъртяхме сериозен километраж с новия болид. Все още има много време до първия старт, но и подобренията, които трябва да се извършат, са значителни. Денят бе наистина продуктивен, но това е само началото.”
“Стартът на тестовата програма бе наистина вълнуващ”, добави съотборникът на Бътън Рубенс Барикело. “Радвам се, че имах възможността да изпробвам новия RА107. Целият отбор се представи отлично. Впечатляващ факт е, че автомобилът е на същото ниво, на което беше RA106 през изминалата година, въпреки че някои от компонентите не са разработени напълно. Има още много работа преди началото на сезона, но след първоначалните обиколки мога да кажа, че удоволствието е огромно, каквото е и очакването преди началото на тестовете във Валенсия.”
“Програмата на RA107 за тази седмица бе фокусирана върху стандартните контролни проверки, които са задължителни при дебюта на нов автомобил”, обяснява техническият директор на Honda Джеки Екеларт. “ Проверихме охладителната система и мазителната уредба на двигателя и скоростната кутия, за да сме сигурни, че всичко е наред. Имахме известни проблеми с RA107 в четвъртък, поради които Дженсън принудително спря на пистата. Моментално установихме, че са касае за минимален недостатък, който е следствие от корекциите, които направихме вечерта след тестовете на Рубенс в сряда. Въпреки това следобед Рубенс навъртя 51-а обиколки , а на следващия ден Бътън добави още 86 с новото шаси.”
“Аеродинамичните данни по време на тестовете показаха сериозна корелация с предполагаемите данни, извлечени от проверките в аеродинамичния тунел, което ни радва. След първоначалните тестове през тази седмица стартираме сериозните настройки във Валенсия в края на месеца.”
по материали на Honda Racing