Екипът на Spyker завърши двудневния шейкдаун на F8-VII на пистата „Силвърстоун“ в Англия. Кристиян Алберс първи имаше честта да пробва новия болид още във вторник, след което Адриан Сутил пое тестовите задължения и навъртя 134 километра по време на втория ден от предварителната подготовка.
Въпреки студеното време и замръзналите участъци на пистата Spyker събра ценна информация относно двигателя на Ferrari и контролните системи на болида и си осигури стабилна база данни преди първите официални колективни тестове на отбора, които ще се проведат от 12 до 14 февруари в Барселона.
Техническият директор Майк Гаскойн бе доволен от първоначалните резултати: „Още един ползотворен ден. Отстранихме минималните технически проблеми, които забелязахме по време на вчерашната проверка. Надяваме се Барселона да ни посрещне с по-високи температури и да продължим подготвителната програма.“
Вторият ден от шейкдауна не бе дотам успешен за Адриан Сутил. Новакът трябваше да прекъсне преждевременно проверката, тъй като след 38 обиколки излетя от заледената писта и удари новия болид. Според официалната информация последствията за F8-VII не са фатални и той ще бъде възстановен за тестовете в Барселона. „Автомобилът се представи повече от добре, като се има предвид, че това са едва първите му обиколки“, коментира младият германец. Новият болид е крачка напред спрямо миналогодишната версия. Доказателство за това е липсата на сериозни технически проблеми. Направих няколко бързи обиколки в началото, които ме карат да мисля, че двигателят е на отлично ниво. Естествено краят на подготвителната програма бе повече от разочароващ. Стъпих на бордюра и докоснах тревната площ, след което изгубих контрол над управлението. Ударът не бе сериозен. Ще ремонтираме автомобила и още в началото на идната седмица стартираме отново в Барселона.“