Износът на японски автомобили през 2006 г. е нараснал с 18,1% спрямо предходната година достигайки до 5 милиона 966,7 хиляди единици, става ясно от годишния отчет на Асоциацията на японските автомобилостроители.
Според данните изнесени в доклада, през изминалата година 52% от всички японски автомобили са продадени на чуждестранни потребители. Експертите посочват, че тенденцията на ръст в продажбите зад граница се запазва вече пета поредна година. Основният принос за увеличените продажби се дължи на класа на леките коли, като в този сектор експортът бележи ръст от 21,4%. Паралелно с това обаче износът на товарни японски автомобили е намалял с 5,6% спрямо миналата година.Главните пазари на японските производители си остават САЩ и Канада. През 2006 г. американците са закупили с 36% повече японски коли в сравнение с предходната година, става ясно от доклада. Донякъде това се обяснява с по-високите цени на горивата, които принуждават привикналите към голямогабаритни автомобили американци да се ориентират към икономичните апонски алтернативи. В Европа продажбите също бележат ръст, който е в размер на 10,8%. В Близкия изток ръстът е 13,8%, а в страните от Азия вносът на автомобили от Япония е намалял с 9,2% в сравнение с 2005 година.