Американците обещават ускоряване от 0 до 60 мили в час / 97 км/ч за 5,5 сек
Ателието E.C.D. Automotive Design от Кисими, Флорида, анонсира проект за електрическа конверсия за класическия всъдеход Land Rover Defender. Посочва се че ще използва части от електрическото задвиване на марката Tesla, очевидно, електрически двигател на първо място.
Капацитетът на батерията ще бъде 100 кВтч, автономният пробег с едно зареждане е 220 мили (354 км), зареждането от променливотоковата колонка ще отнема пет часа. Американците обещават ускоряване от 0 до 60 мили в час / 97 км/ч за 5,5 сек. Цената на всъдехода не е посочена. Ако хвърлим един поглед върху бензиновите аналози от E.C.D., тя очевидно ще надмине бариерата от 200 000 долара. Но това ще включва подобрения в окачването и в интериора. Опциите за персонализиране на автомобилита от E.C.D. са огромни.
Съдейки по галерията на страницата на проекта, външният вид на електрическия Defender ще бъде идентичен с известните бензинови автомобили Land Rover, които студиото прекроява в момента. Студиото има на склад много части и аксесоари за тунинговане на ветерана. Основата ще бъде модификацията 110.
При задвижването на четирите колела Tesla, електродвигателите са напречни и всеки задвижва своя собствена ос. В Defender един такъв двигател ще бъде монтиран надлъжно в центъра на рамата, до него ще има раздатъчна кутия, а обикновените карданови валове ще отидат към осите. Батерията е разделена на два блока, отпред и отзад.
За ателието E.C.D. този проект е някак неочакван. Преди това компанията стана известна с имплантирането на мощни осемцилиндрови агрегати от концерна GM в класическите всъдеходи Defender. А на фона на сегашните ниски цени на петрола (и бензина, в САЩ), обръщането към електрическата тема изглежда ненавременно. От друга страна, Electric Defender се представя не като промяна на курса, а само като разширяване на портфолиото на студиото.
Нека да припомним, че класическият Defender по някакъв начин бе превърнат в електромобил от самата компания Land Rover, но само под формата на експеримент. А в напълно новия Defender не се продвижда чисто електрическа версия (въпреки това ще бъде пуснат плъгин модификация, която се зарежда от контакта).