Приемат поръчки за сериите Paradigm и Paradigm +, цените от 25 900 до 46 900 долара
Американската фирма Aptera Motors се върна към живот и откри в САЩ приемането на предварителни поръчки за двуместна триколка от сериите Paradigm и Paradigm +. Цените варират от 25 900 до 46 900 долара. Засега е достатъчно да бъдат депозирани 100 долара като възстановим депозит, за да бъде получен автомобилътпрез първото тримесечие на 2021 г. Тримоторната топ версия със задвижване на всички колела развива 150 кВт (204 к.с.), ускорява до 96,5 км/ч за 3,5 сек, достигайки максимална скорос 177 км/ч. Автономният пробег е 1609 км (в кой цикъл не е ясно).
Габаритите на новата Aptera: 4369 × 2235 × 1448 мм. Тъй като каросерията е изработена от леки композити, които са в пъти по-здрави от стоманата (въглеродни влакна, кевлар и други), собственото тегло варира от 816 до 998 кг. Аеродинамичният коефициент е за завиждане - 0,13.
Сега Aptera е слънчево електрическо превозно средство sEV (слънчево електрическо превозно средство), което „не изисква презареждане“ благодарение на технологията Never Charge: 180 фотоволтаични клетки са вградени в структурата на каросерията в зона от три квадратни метра и се предполага, че покриват цялото потребление на енергия за векидневни нужди.
В базовото оборудване влизат два електрически мотора, вградени в колелата и доставящи 100 кВт (136 к.с.) с предно предаване. Ускоряването до 100 км/ч отнема 5,5 сек. Батерията с капацитет 25 кВтч осигурява пробег 402 км. Предлагат се и батерии за 40, 60 и 100 кВгч, което означава 400, 600, 1000 мили (643, 965, 1609 км). В слънчеви дни технологията Never Charge може да добави допълнителни 72 км (45 мили).
Воланът е лишен от бутони, централната конзола е празна. Три дисплея заместват огледалата за обратно виждане, диагоналът на централния сензорен екран не е посочен. Каталожният обем на багажника е 708 литра.
На купувачите се предлагат три цвята на каросерията (бял Sol, сребрист Luna, черен Noir) и същия брой тапицерии ("корал" Vida, "пясък" Coast, "земна" Codex). Опциите включват квазиавтопилот от второ нива SafetyPilot, преграда за домашни любимци, вградена палатка, тента за къмпинг и дори офроуд комплект с увеличен просвет. InsideEVs отбелязва, че Aptera използва конектор за зареждане, много подобен на този на Tesla, въпреки че Tesla твърдо защитава патентованата технология за зареждане Supercharger и не дава своя порт на никого.