Градският модел с размери на Captur ще бъдe изпълнен в стила на концепта Morphoz
Новият електрически кросоувър на Renault ще отпразнува премиерата си през октомври (не се знае къде, тъй като автомобилното изложение в Париж е отменено), след което ще стъпи на конвейера на завода в Дуе и ще се продава през пролетта на 2021 г. Градският модел (заводски код BCB) с размери на Captur е построен върху платформата CMF-EV. Дизайнът е изпълнен в стила на концепта Morphoz. През 2022 г. ще излезе вторият електрокросоувър (код HCC) с габаритите на Kadjar, също върху платформата CMF-EV... Това е прогнозата на френското издание L'argus. Неговата информация е потвърдена неведнъж, а сега продизвиква анализи и скептицизъм.
Демонстрационният автомобил Morphoz (на снимката) не бе представен в Женева, но беше изчерпателно разкрит в мрежата. Той се базира на новата платформа CMF-EV. Дължината на прототипа варира (4400–4800 мм), междуосието също (2730–2930). Мощността достига 217 к.с., а автономният пробег е 700 км.
Скицата на автомобила в план тричетвърти има нещо ценно - предизвиква усмивка. Художникът не е следвал изцяло концепта Morphoz. По-скоро изглежда на прототипа Nissan Ariya, който ще стане сериен до началото на 2021 г. Все пак Renault използва най-добрите практики на алианса .
Към днешна дата Renault има гама от пет електрически прототипа: EZ-Pod, EZ-Flex, EZ-Go, EZ-Pro, EZ-Ultimo. Между тях няма кросоувър, така че се появи Morphoz, който е и последният . Първият в серията би могло до сеи появи малкият EZ-Pod, въпреки моделите Citroen Ami и Seat Minimo, но за тези цели има Twizy. Сегментът на градските автомобили също е обхванат от моделите с каросерия хечбек Twingo Z.E. и Zoe. За Renault, лекотоварният сегмент е от решаващо значение, както посочвата фургоните EZ-Flex и EZ-Pro. EZ-Go и EZ-Ultimo, използвани като такси, са приблизително еднакви. Всъдеходът очевидно не е приоритет за френската компания, след като проектът за SUV EV е поверен на Nissan. Японците подготвят Ariya . Облечен в дизайн от концепта Morphoz, Ariya ще се превърне в кросоувър на Renault. Дали това ще се случи наесен зависи от ефективността на борбата срещу пандемията COVID-19.