В Германия всеки пети автомобил не притежава функция за предпазване от защипване, а в България с такава система надали са оборудвани повече от пет на всеки 100 леки превозни средства. Липсата на защита при затваряне представлява риск най-вече за децата.
Опасност съществува при показването на глава през електрическия шибедах или провирането на пръсти и длани през прозореца, защото някои от електромоторите генерират натиск до 30 килограма. Немският автомобилен клуб ADAC с тревога съобщава, че проверката на упоменатите устройства регистрирала тяхната липса по-често на задните прозорци - именно там, където децата обикновено се возят.
ADAC установява, че актуалните модели на Daihatsu Terios, Ford Ranger и Hyundai Tucson не са оборудвани със защитен механизъм за своите електрически прозорци. Honda Jazz, Chrysler PT Cruiser, VW Eos и Kia Magentis пък нямат предпазител на своя електрически шибедах.
В името на детската безопасност се препоръчва изваждането на стартовия ключ при изчакване след изгасяне на двигателя. Опасно от друга страна би могло да бъде затварянето на прозорците с дистанционно управление, когато няма директен зрителен контакт с автомобила.
Сами можете да проверите дали автомобила ви е снабден със защита от приклещване, като поставите на пътя на стъклото топка за тенис. Ако прозорецът автоматично се върне малко назад при допиране на топката, стъклоповдигачите на автомобила ви са сравнително безопасни.