Японската компания Nissan припомня, че много отдавна се занимава с електрическо задвижване
В навечерието на наближаващата ера на електродвигателите автомобилните компании обичат да си припомнят своя опит с този тип задвижване. Изключение не прави и Nissan. В очакване на старта на продажбите на новото поколение на модела Leaf компанията припомня, че много отдавна се занимава с електрическо задвижване.
В края на 40-те години, когато японската индустрия премина от военно към мирно производство, компанията Tachikawa Aircraft (по-късно Tama Cars Co.) започва разработване на електрически превозни средства. Една от основните причини е силният недостиг на бензин.
През 1947 г., компанията успява да направи четириместен лек автомобил с две врати, задвижван на ток . Двигателят генерира само 4,5 к.с. И още нещо, максималната скорост на модела, наречен Tama на името на района, където се намира заводът , е 35 км/ч. С едно зареждане на батерията автомобилът може да измине 65 км.
В конструкцията на автомобила са приложени много оригинални идеи. Батериите са разположени под дъното на салона отдясно и отляво. Акумулаторите са поставени на колелата, така че не е било необходимо време за зареждане, достатъчно е било просто да бъдат сменени батериите.
След многобройни сливания, придобивания, повторна продажба и промяна на името компанията Tachikawa Aircraft в крайна сметка става собственост на Nissan. Ето защо днес електрическите автомобили от тази марка с право могат да се нарекат наследници на Tama.