Предлага еволюция на модела и се задвижва от електрическа система с четири двигателя
Hyundai Motor Company представи на международното автомобилно изложение в Пекин, което в момента се провежда в Китай, за да представи своя електрически спортен състезателян автомобил: RM20e.
Моделът, който е част от проекта RM на Hyundai и следва стъпките на прототипите, представени две години по-късно с концептите RM14 (последвана от версии RM15, RM16 и RM19), представлява подвижна лаборатория за Hyundai Motorsport и инженерите на Hyundai отговаря за разработването на своите „N“ спортни модели (буквата, която се отнася както до пистата Нюрбургринг, на която Hyundai тества, така и до Намянг, тестовия център на Hyundai в Южна Корея).
Проектиран като спортен модел със средно розположен двигател (откъдето идва и името му Racing Midship), Hyundai RM20e е вдъхновен от Veloster N eTCR, представен на изложението във Франкфурт през 2019 г., автомобил, разработен от азиатската марка за серията eTCR, посветена на пътнически автомобили с електрическо задвижване.
RM20e предлага еволюция на модела и се задвижва от електрическа система, съставена от четири двигателя, развиващи общо 810 к.с. и 960 Нм, мощност, която му позволява да ускори от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 сек и от 0 до 200 км/ч само за 9,88 сек (при максимална скорост 250 км/ч).
Динамичните характеристики, постигнати благодарение на „състезателна“ подготовка, включваща по-специално спирачна система Bosch Motorsport ABS M5, както и салон, оборудван със спортни седалки Sabelt с шестоточкови колани, както и волан, вдъхновен от този на Veloster N TCR.
Разработването на RM20e е извършено в сътрудничество с Rimac Automobili, партньор на корейския производител, а електрическата платформа трябва да продължи да се развива и в бъдеще. Това развитие е част от глобалния проект на Hyundai Motor Group, която планира да предложи не по-малко от 44 електрифицирани модела до 2025 г., включително няколко спортни модела Hyundai N.