Модификацията First Edition ще има „слънчев покрив“ и фотоволтаични панели
Първият сериен модел, базиран на платформата E-GMP - хечбекът Ioniq 5, ще отпразнува премиерата си в началото на 2021 г. (корейците определят типа превозно средство като CUV). Но сега, благодарение на австрийския дилър на Hyundai и блога TheKoreanCarBlog, в мрежата се появиха основните характеристики на автомобила в началната му версия First Edition и че ще пристигне при първите клиенти през юни-юли 2021 г.
Модификацията First Edition ще бъде оборудвана със „слънчев покрив“, фотоволтаични панели, като Hybrid Sonata. В случай на слънчево време, този панел може да осигури приблизително три „безплатни“ километра пробег на ден.
Предвестник на Ionic 5 е 2019 Hyundai 45 Concept. Серийният автомобил ще бъде подобен на него по външен вид и дизайн.
Автомобилът с пет вратите ще има два електрически мотора (един отпред, един отзад) със сумарна мощност 313 к.с., което ще позволи на Ionic 5 да ускори от 0 до 100 км/ч за 5,2 сеи. Базовата батерия с капацитет 58 кВтч ще осигури пробег от 450 км според стандарта WLTP. Моделът ще има и версия с батерия с капацитет 73 кВтч и WLTP пробег от 550 км. Не е ясно само дали такива ще бъдат предлагани веднага в рамките на серийния First Edition.
Дължината на Ioniq 5 е 4640 мм, широчината - 1890 мм, височината - 1600 мм, междуосието - 3000 мм.
Ioniq 5 ще се зарежда от еднофазна мрежа с мощност до 2,3 кВт, от трифазна мрежа при 11 кВт, както и от бърза DC колонка (времето за зареждане е посочено от 20 до 80% - 15-18 минути).
За сравнение, актуалният хит на Hyundai - кросоувърът Hyundai Kona Electric, има две опции за батерията: 39,2 кВтч (305 км WLTP) и 64 кВтч (484 км). За един от основните конкуренти на Ioniq 5 може да се счита хечбекът Volkswagen ID.3, който има три версии на батерията (45, 58 и 77 кВтч използвана част), които в зависимост от конфигурацията означават пробег 330, 416–426 и 542 –549 км по WLTP.