Има дружелюбно изражение, а интериорният дизайн олицетворява образа на лекотата
Корпорацията Mazda представи първия си сериен електрически автомобил MX-30, на основата на модела CX-30 на 23 октомври в Токио. Той е оборудван с новата задвижваща система e-Skyactiv и системата за подобряване на управлението e-GVC Plus. Японците не разкриват обаче основните характеристики на кросоувъра, докато медиите посочват мощност от 105–106 кВт (143–144 к.с., 265 Нм) и автономен пробег 210 км с капацитет на батерията 35,5 кВт ч. Ако данните са верни, наистина няма с какво да бъдем впечатлени по отношение на технологиите. Най-забележимият детайл всъщност са задните врати Freestyle Doors, като при купето Mazda RX-8 и хечбека BMW i3.
По отношение на габаритите очаква се новият модел да повтори Mazda CX-30 (прототипът e-TPV е направен от него): дължина, широчина, височина - 4395 × 1795 × 1570 мм, междуосие - 2655. Вярно е, че заради батерията в долната част на електромобила са добавени още 30 мм. Размерът на гумите е 215/55 R18.
В името на роудстъра MX-5 откриваме акронима Mazda eXperimental. Кросоувърът експериментира само с вратите: при липса на централна колона предните врати се отварят под ъгъл от 82 °, задните - при 80 °. Това улеснява влизането / излизането и товаренето / разтоварването.
Системата e-Skyactiv включва двигател, акумулатор, инвертор, DC / DC преобразувател и едностепенна скоростна кутия, комбинирани с високомощен блок, който е монтиран в предната част на автомобила и е надеждно защитен от възможни повреди. Батерията с охлаждащо устройство се намира под пода, зарежда се от станции с поянене ток според стандартите CHAdeMO и CCS, но не пренебрегва променливите (до 6,6 кВт). Mazda също се гордее, че е разработила уникален педал за газта, но става дума за обичайното възстановяване на енергията от спирачното усилие (виж Nissan Leaf). Комплексът за безопасност i-Activsense включва автоматичното спиране Smart Brake (SBS) с разпознаване на пешеходци и колоездачи.
Твърди се, че спецификацията MX-30 е европейска. Не без традиционните похвали: кросоувърът е проектиран в духа на Car-as-Art („автомобил като изкуство“), използва дизайнерския език Kodo и концепта Human Modern, без да забравя лозунга Jinba ittai („единство на кон и ездач“).
„Външния вид е безкомпромисно прост, за да отбележи красотата си като монолит. Лицето има дружелюбно изражение, а интериорният дизайн олицетворява образа на лекотата“, обяснява главният дизайнер на проекта Юити Мацуда. „Живеейки с MX-30 всеки ден, собствениците ще открият, че срещат истинското си Аз.“ Според стилиста Mazda „смело слага край“ на марковото крило, наблягайки на радиаторната решетка и фаровете отдолу, защото целта е „да надхвърли простотата“. Правят впечатление „квадратните“ арки на колелата MX-30, които наподобяват RAV4. Изглежда, че сътрудничеството с Toyota се усеща в дизайна.
За да може интериорът поне по някакъв начин да се отличава от източника CX-30, собственикът ще може да "се потопи в свой свят ", конзолата е поставена на пиедестал. В оформлението са използвани екологично чисти материали: влакна от рециклирани пластмасови бутилки и корк от кората на дървета.
Салонът, характеризиращ се с простота и простор, лансира философията за хоризонтално планиране, която първо донесе на Mazda „плаваща конзола“ (с ниша за съхранение в долната част) и седеминчов сензорен панел с интерактивен интерфейс за управление а климатичната система. Тапицерията на седалките с нова материя (смес от текстил и рециклирана пластмаса) трябва да е мека на допир и „дишаща“, сякаш влакната са пълни с въздух. За багажника се говори, че побира четири куфара с дължина 115 см. За длебниоте неща има под пода... Сега очакваме официалните характеристики и началото на продажбите през 2020 г.