До 2022 г. под марката EQ производителят от Щутгарт ще пусне десет електромобила
През следващите две до три години ще станем свидетели на нов феномен в автомобилната индустрия - появата на електрически представителни автомобили. Най-вероятно първо ще бъде следващото поколение на Jaguar XJ, което ще дебютира през 2019 г. Разположение на водача, алуминиева каросерия с пет врати, два електрически двигателя, автономен пробег от около 500 километра - това ще бъде британският флагмански автомобил. Нещо подобно ще се появи и в Audi - седанът A9 e-tron с четири двигателни колела, с автономен пробег от 500 километра. И ако Jaguar и Audi все още не сме виждали по обществените пътища, предстоящият им конкурент Mercedes EQS като прототип вече се стрелва по градските улици.
До 2022 г. под марката EQ, Mercedes-Benz ще пусне десет електрически автомобила. Това са компактни хечбек, кросоувър, представителен седан и три Smart модела. А до 2025 г. моделите на батерии трябва да бъдат 15-25% от общото количество на годишните продажби.
В каросериите на седаните Mercedes S-класа W223 и EQS ще бъдат използвани не само алуминиеви и магнезиеви сплави, но също така и карбон. Освен това и двата модела ще получат модерен пакет за сигурност с функция за автономно управление и мултимедийна система MBUX.
С камуфлажа немците се опитват да прикрият бъдещия електрически седан - предната и задната част са плътно скрити. Но не са обхванати страничните части на каросерията, което потвърждава думите на шефа на проекта Михаел Келце, че EQS ще бъде самостоятелен модел, а не променена S-класа. Вече се вижда, че от модела с индекс на W223 електрическият автомобил се различава по формата и площта на остъкляването, както и наклонените колони и ниския покрив, така и разположението на страничните огледала. Освен това EQS е построен върху оригинална платформа MEA. Според неофициална информация, електрическият Mercedes ще получи литиево-йонна батерия с капацитет от не по-малко 70 кВтч, при което седанът може да изминава с едно зареждане разстояние от 500 км.