Според неофициални данни батериите ще бъдат с удвоен капацитет в сравнение на VW e-up!
За появата на електрическа версия в гамата на субкомпактния Skoda Citigo се говори отдавна, а самата компания официално обяви подобна модификация през януари тази година. Сега чехите обявиха производството на десет прототипа Citigo E-Pilot, които ще бъдат предадени за тестове на избрани клиенти: в паркове на редица компании и държавни агенции. Така за Skoda настъпва "ерата на емобилността". Но моделът е интересен по друга причина: според неофициални данни батериите на Citigo ще бъдат с удвоен капацитет в сравнение на Volkswagen e-up!, а това означава, че автономният пробег ще стане 270 км спрямо 133 км според новия цикъл WLTP.
Преди моделът да стъпи на конвейера, чехите възнамеряват да получат обратна информация за работата му в реални условия от трета страна. Прототипите са оборудвани с телематика, като препредава много данни към Техническия център на Skoda (външна и вътрешна температура на автомобила, ускоряване, параметри на работата на батериите).
Хечбекън e-up! (на снимката) използва електрически мотор с мощност от 82 к.с. и 210 Нм, което е достатъчно за ускоряване от 0 до 100 км/ч за 12,4 сек и максимална скорост 130 км/ч. Производителят не съобщава обаче нищо за динамичните характеристики на електрическата задвижваща система на Citigo.
Тайната на автономния пробег се крие в новата задвижваща батерия. Според прогнозата на PushEVs.com тя трябва да има капацитет 37,4 кВч в сравнение с 18,7 на e-up. Практически използваната електроенергия трябва да нарасне от 16 до 32 кВч или дори повече. Със сигурност тази година неговият събрат e-up! ще получи същата подобрена батерия с увеличен капацитет, съобщава изданието InsideEVs.
Развитието на инфраструктурата за зареждане на електромобилите е важно за разпространението им. Ако не стигнете до точката на зареждане, Skoda предлага свое решение: мобилна станция за зареждане по телефона.
Самата Skoda обещава да пусне електрическия Citigo в серийно производство през четвъртото тримесечие на 2019 г. и уточнява, че във финалното изпълнение автомобилът ще има различни параметри, отколкото опитните прототипи (без да обяснява кои). През същата година трябва да бъде представен хибридът Superb, зареждащ се от битовата електрическа мрежа. До края на 2022 г. марката ще покаже повече от десет електрифицирани модела.