Засега американският електрически SUV е само проект, но се планира и бъдещо производство
Навсякъде по света клиентите търсят SUV модели, а интересът към електромобили с голям пробег също расте постоянно. Именно в тези две области е специализиран американският производител Triton EV. Фирмата е дъщерно дружество на основаната през 2012 година компания Triton-Solar със седалище в Ню Джърси, която се занимава с проектирането и производството на соларни модули и батерии. Основателят на компанията Иманшу Пател е с индийски корени и в родината си пусна състезателен електромобил още преди близо три години. Triton има амбициозни планове за навлизане на автомоилния пазар с батерии собствено производство, които са почти два пъти по-малко от използваните до момента.
Първият проект е за гигантски SUV на име Model H, който ще предлага до осем места в салона си. Model H вече може да бъде поръчван срещу депозит от 5000 долара, но към момента са налични единствено виртуални модели на проекта. Според изображенията автомобилът представлява леко модифициран Cadillac Escalade.
Планирани са два варианта на мощността
Планирани са две версии на Model H, чиято технологична база ще бъде еднаква. Четири двигателя - по два на всеки мост, ще се грижат за задвижването и за обуславянето на работата на двойното предаване. Базовият вариант трябва да бъде с мощност 1000 к.с., а Performance модификацията - с цели 1500 к.с. Твърди се, че спринтът от място до сто километра 3,5-тонният колос ще може да изпълнява за около три секунди в по-мощното си изпълнение. Още по-интересен е обещаният пробег. Triton планира батерии с общ капацитет около 150 кВтч и пробег с едно зареждане около 800 километра - и това са данни за базовия модел. По-мощното изпълнение ще има батерии с общ капацитет около 200 кВтч, което би трябвало да осигури автономен пробег около 1100 километра. Батериите ще могат да се използват и за директно акумулиране на електрическа енергия, добита от соларни панели.
От компанията обещават машините им да могат да теглят прикачен товар с маса до 12 тона. Моделите трябва да разполагат с пневматично окачване и активна аеродинамика. В интериора пасажерите биват посрещнати от повсеместен лукс в типично американски стил. Максималният товарен обем достига до 5700 литра.
Цени от 140 000 долара
Triton назовава базова цена от 140 000 долара за "слабия" модел и 180 000 долара за варианта Performance. Твърди се, че в тази цена ще бъде включена и заводска гаранция от десет години или 150 000 мили. За пазарния старт, който все още не е насрочен за конкретен момент от бъдещето, е предвидена и лимитирана до 100 автомобила специална серия 100 Founder's Edition. Освен върху електрически SUV, Triton работи и върху спортен модел с изцяло електрическо задвижване. Проектът F4 се очаква да бъде показан още през тази година. Model H ще се прави в Щатите, докато за производството на F4 засега се спряга Индия.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
На хоризонта се очертава още един производител, който ни обещава гигантски SUV с още по-гигантска мощност и огромен пробег - поне на хартия. Интересно е как ще изглеждат в действителност нещата, когато Triton влезе в серийно производство.