Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Електрическият всъдеход Skoda ще се казва Enyaq

12.02.2020 12:05

Чехите разкриха името на първия електрически модел върху платформата MEB на VW Group

Произлиза от ирландското име Enya, което означава „източник на живот“, Наименованието продължава темата „Q“ на съществуващите SUV-модели с двигатели с вътрешно горене на Skoda като Kamiq, Karoq и Kodiaq. Казват, че "E" също е препратка към електромобилността.

Enyaq ще бъде серийната версия на концепта Vision iV на Skoda, който беше представен през миналата година. Електромобилът ще бъде пуснат в продажба през 2021 г., като Skoda обещава поне десет електрифицирани модела да стартират под подмарката iV до края на 2022 г.

Купето-кросоувър с четири врати Kodiaq е базиран върху платформата  MEB на VW Group и в концептуална форма използва 302 к.с. с електрическо задвижване на четирите колела, предлагащ автономен пробег от близо 500 км и възможност за зареждане до 80% за 30 минути.

Купето- SUV показва дизайн, който е заимстван от актуалните интериори на Skoda, с многостепенно табло, голям свободно стоящ централен екран и минималистичен вид.

Отсъствието на тунел за предавателната кутия в електромобила позволява "много място за съхранение", посочват от компанията, заедно с отделение, позволяващо да бъдат зареждани два мобилни телефона.

Твърди се, че концептът разкрива „специфична перспектива за електрическото бъдеще на марката“, Vision iV е по-скоро еволюция на прототипа Vision E от 2017.

Въпреки че в профил двете концепции изглеждат почти идентични, радиаторната решетката на Vision iV се отличава с традиционен дизайн с ламели, а не с изрязани елементи на Vision E.

Светодиодна дневна светлина по цялата широчина е позиционира под  основните фарове, а името на Skoda отзад е с подсветка в червено.

Миналата година компанията разкри серийната версия на Vision iV и ще се продава със стандартни SUV варианти, подобни на Kodiaq и само за Китай  - Kodiaq GT.

Първите доставки на серийния модел предстоят през 2021 г., но все още не е ясно кой вариант ще пристигне първи.

И двете версии ще се базират на електрическата MEB платформа на Volkswagen Group, която ще бъде използвана във всички марки на компанията.

Шефът на продажбите и маркетинга на Skoda Ален Фавей по-рано посочи, че Vision iV „дава много добра представа за това как ще изглежда един електромобил “. Цените му ще бъдат сравними с тези на Kodiaq, така че можем да очакваме базова цена малко под  336 000 евро.


Коментари
comments powered by Disqus