Очакват се нов Taycan и електрическа Panamera
Porsche работи върху своето електрическо портфолио и до края на десетилетието ще представи най-малко седем електрически модела под мотото „електрифициран лукс“.
Вече е известно чисто електрическото Porsche Macan, чието представяне беше отложено за 2024 г. поради софтуерната катастрофа в Cariad. Електрическият Cayenne също ще бъде пуснат на пазара през 2024 г. – и двата SUV модела са базирани на Premium Platform Electric (PPE), която се разработва съвместно с Audi. Те ще се произвеждат заедно в завода на Porsche в Лайпциг.
Трети електрически SUV "K1" върху платформата SSP
Третият модел също ще дойде от Лайпциг под вътрешен код "K1". Електрическият SUV е позициониран над Cayenne и е „много спортна интерпретация на SUV“ – според шефа на Porsche Блуме. Но за разлика от по-малките SUV модели K1 вече е базиран на собствената Scalable Systems Platform (SSP) на VW, модифицирана като „спортна“ за претенциите на Porsche и Rimac.
Този супер SUV се планира да бъде пуснат на пазара през 2025 г. Почти по същото време базираната в Цуфенхаузен компания ще предложи ново издание и на Porsche 718 Boxster и 718 Cayman като електрически спортни автомобили. Те са изградени върху скъсена PPE платформа, която обаче има официалното название Porsche Sports Car Platform и е оптимизирана по отношение на теглото благодарение на леките материали.
Taycan и Panamera от 2027 г.
Дотук вече преброихме общо пет електрически модела на Porsche. Продължаваме с 2027 г. Тогава ще се появи второто поколение на Taycan, което вече няма да се базира на платформата J1, а ще премине на SSP. Размерите обаче остават същите. SSP позволява също така нисък под на автомобила и тънък пакет батерии – наследникът отново ще има добре познатите „гаражи“ за краката на пътниците отзад.
Този пакет ще позволи също така от 2027 г. Panamera да бъде качена върху електрически задвижвани колела. Въпреки че моделът все още е в ранен етап на разработка, според съобщения в британски медии той ще има размери приблизително като на китайската Panamera с дълга база (3100 мм и дължина 5199 мм). Това би направило модела конкурент на Mercedes EQS или Lucid Air. От края на 2023 г. Porsche ще пусне и третото поколение на Panamera с конвенционално задвижване, включително plug-in хибрид. След това поколение 3 ще се произвежда до планираното от Porsche окончателно сбогуване с двигателите с вътрешно горене през 2030 г. И какво остава? – Кога ще се появи електрическото Porsche 911?
В галерията показваме новото електрическо Porsche Taycan GTS Sport Turismo.
Текст: Холгер Витих
Снимки: Porsche