Продължаването на живота на модела означава, че можем да видим други специални серии
Новият шеф на BMW Оливел Зипсе в интервю за Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung заяви, че електрическият автомобил BMW i3 ще продължи да живее спокойно. По-късно тази информация беше потвърдена от пост на страницата на подмарката BMW i във Facebook. По-рано многократно се появяваха слухове, че няма да има наследник на модела. Негов продължител може да се смята планираният компактеня кросоувър iX1. Оливер Зипсе обаче не уточнява дали i3 ще има второ поколение, но даде да се разбере, че моделът ще живее добре в продължение на повече от една година и дори успя да увеличи капацитета на задвижващата батерия.
Продължаването на живота на модела означава, че можем да видим някои други специални серии като изданието RoadStyle, показано тук.
Ако продължим логичното развитие на актуалното i3, то някъде през 2020 или 2021 г. новата батерия ще има около 52-58 кВтч и с едно зареждане пробегът ще бъде 380-420 км според стандарта WLTP.
Известно е, че в момента на появата си през 2013 г. хечбекът i3 имаше батерия с капацитет от само 22 кВт/ч. Тя осигуряваше на автомобила пробег 190 км по нереалистичния цикъл NEDC. През 2016 г. мъникът получи батерия с 33 кВт/ч, а пробегът с едно зареждане скочи до 300 км. През 2018 г. се случи втори скок: появи се батерия с мощност 42,2 кВт/ч. Пробегът на базовата версия, според в цикъла NEDC, бе увеличен до 359 км, а според по-реалния стандарт WLTP се оказа 285-310, в зависимост от избраните гуми (и 270-285 км за по-мощното i3s).
Версията i3s (на снимката) има електрически мотор с мощност 184 к.с. и 270 Нм, докато в базовата версия на i3 двигателят развива 170 к.с. и 250 Нм.
Във всеки случай беше направена добавка под формата на генератор на двигателя Range Extender (Rex). Но с увеличаването на пробега интересът към подобна модификация избледня. Според InsideEVs в началото на пътя на i3 делът на модификацията Rex в продажбите на модела е бил около 75%, а сега е много по-малък от половината. И тук говорим за САЩ, както в Европа или в Русия, например, опцията Rex вече не се предлага. В Европа продажбите растат. Миналата година (24 252 броя) беше най-добрата за всички времена на продажбата на модела. През 2019 г. летвата от 20 000 броя беше премината през август. В САЩ продажбите на BMW i3 са много по-скромни (6117 единици през миналата година и 3363 за януари-септември).